3

تعمیر و راه اندازی واحد شماره ۵ گازی نیروگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 110505
  • 01 شهریور 1402 - 22:17
تعمیر و راه اندازی واحد شماره ۵ گازی نیروگاه شهید رجایی
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: واحد شماره ۵ گازی این نیروگان در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید رجایی، بهمن غنوی روز چهارشنبه اظهار کرد: به دنبال اعلام اشکال در عملکرد سیستم پمپ های آب خنک توربین شماره یک و ۲ واحد شماره ۵ گازی این نیروگاه که منجر به خروج اضطراری شده بود بلافاصله کارکنان امور تعمیرات مکانیک توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن، پس از رفع اشکال و تعمیرات لازم، این واحد را دوباره وارد مدار تولید کنند.

غنوی تصریح کرد: همزمان با اشکال اصلی واحد، نشتی هوا از اتصالات لوله تخلیه هوای سیل یاتاقان شماره ۲ توربین در محل پوسته بالای محفظه احتراق اقدام به دمونتاژ تجهیزات کرده که پس از تعویض واشرهای معیوب، مونتاژ تجهیزات را به انجام رساندند.

 

 

غنوی یادآور شد: در مورد اشکال اصلی واحد یاد شده که با کاهش فشار خروجی در پمپ های آب خنک کن توربین شماره یک و ۲ مواجه شده بودیم با تمیزکاری های داخل منبع انبساط و شستشوی چند باره از منبع انبساط تا صافی آب در ورودی پمپ ها با حضور شبانه روزی متخصصان نیروگاه سیکل ترکیبی،‌ عملیات راه اندازی به پایان رسید.

براساس این گزارش،‌با بازگشت دوباره واحد شماره ۵ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین، بیش از ۱۲۰مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق شد تا کمترین خللی در تامین برق پایدار و مطمئن برای خدمت رسانی به مصرف کنندگان ایجاد نشود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=110505
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید رجایی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.