0
برای نخستین بار محقق شد؛

تعمیر پمپ‌های پیستونی نیروگاه نکا به دست متخصصان ایرانی

  • کد خبر : 98351
  • 13 اسفند 1401 - 14:32
تعمیر پمپ‌های پیستونی نیروگاه نکا به دست متخصصان ایرانی
ویدیو

متخصصان و کارکنان نیروگاه نکا موفق شدند برای نخستین بار پمپ های پیستونی واحدهای نیروگاهی را تعمیر و بازسازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، علی اصغر مسرور، مدیر تعمیرات امور والو و بویلر نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه از ۲۰ پمپ پیستونی موجود در نیروگاه ۱۶ پمپ بطور مدام در حال فعالیت هستند، گفت: این پمپ ها با فشار ۳۰۰ وات تامین کننده روغن کنترل والوهای هیدرولیکی واحدهای نیروگاهی هستند.

مسرور با اشاره به اینکه بازدهی پمپ ها به دلیل ساعت کارکرد بالا، کاهش یافته و توان تامین فشار حداقلی پمپ از دست می رود، شرایط تحریمی و نابسامانی قیمت ارز در بازار را از دلایل مهم تعمیر و بازسازی این پمپ ها در داخل عنوان کرد.
وی افزود: وجود مشکل در هرکدام از این پمپ ها به تنهایی موجب خارج شدن واحدهای نیروگاهی از مدار تولید، به مدت طولانی می شود.

 

 

نیروگاهیان

به گفته مسرور، هزینه خرید هر کدام از این پمپ ها در سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰ هزار دلار بود که با قیمت فعلی ارز بیش از ۸۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شده است.

مدیر تعمیرات امور والو و بویلر نیروگاه شهید سلیمی نکا در پایان گفت: برای اطمینان از صحت عملکرد پمپ های تعمیر شده نیز دستگاه تست پمپ هیدرولیکی دستی در نیروگاه ساخته و با کسب نتایج مطلوب در نهایت پمپ های پیستونی در محل واحدها نصب و راه اندازی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=98351
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.