5

تعویض بانک باتری نیروگاه کارون ۳

  • کد خبر : 28972
  • 25 تیر 1399 - 15:03
تعویض بانک باتری نیروگاه کارون ۳
با ارائه راهکار‌های فنی بدون اخذ خاموشی و قطع تغذیه DC در یک پروسه زمانی حدود ۱۵۰ ساعته کار مداوم وشبانه روزی، باتری‌های فوق با موفقیت نصب، تست و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل سد و نیروگاه کارون ۳ گفت: با تعویض بانک باتری نیروگاه کارون۳، قابلیت ضریب اطمینان پست ۴۰۰ کیلووات این نیروگاه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما صدا و سیما مرکز خوزستان، حمید صالحی با اشاره به تعویض بانک باتری ۴۸ ولت سیستم‌های PLC که از ابتدای بهره برداری از آن نیروگاه (۱۷ سال پیش) نصب شده بود، افزود: پس از بررسی و انجام آزمایش‌های فنی ادواری مشخص شد که این باطری‌ها فاقد توان تامین انرژی DC در شرایط اضطراری می‌باشند.

نیروگاهیان

وی تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن مسیر نیروگاه تا پست ۴۰۰kv وعبور کابل‌های مصرف داخلی برق AC، و وجود قطعی‌های مکرر در مسیرانتقال، یک دستگاه دیزل ژنراتور جهت تامین برق اضطراری پست ۴۰۰ کیلو ولت، نصب شد تا شرایط مطمئن تری در کلید خانه این نیروگاه که نقش مهمی در انتقال شبکه برق کشور را دارد، ایجاد نماید.

وی ادامه داد: با ارائه راهکار‌های فنی بدون اخذ خاموشی و قطع تغذیه DC در یک پروسه زمانی حدود ۱۵۰ ساعته کار مداوم وشبانه روزی، باتری‌های فوق با موفقیت نصب، تست و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

پست ۴۰۰ کیلوولت کارون ۳ دارای هفت خط خروجی منطقه‌ای و خارج از منطقه استانی می‌باشد، که نقش مهمی در تامین و انتقال شبکه برق کشور دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=28972

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.