3

خودراه اندازیِ موفقِ نیروگاه کارون۳

  • کد خبر : 10165
  • 13 آذر 1398 - 14:00
خودراه اندازیِ موفقِ نیروگاه کارون۳

عملیات آزمون خودراه اندازی نیروگاه کارون۳ با موفقیت انجام شد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیرعامل سد و نیروگاه کارون گفت: به درخواست مدیریت شبکه برق ایران و برق منطقه ای خوزستان، آزمون خودراه اندازی (Black Start) نیروگاه کارون۳، بر روی واحد شماره یک، با موفقیت انجام شد. […]

عملیات آزمون خودراه اندازی نیروگاه کارون۳ با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیرعامل سد و نیروگاه کارون گفت: به درخواست مدیریت شبکه برق ایران و برق منطقه ای خوزستان، آزمون خودراه اندازی (Black Start) نیروگاه کارون۳، بر روی واحد شماره یک، با موفقیت انجام شد.

حمید صالحی اظهارکرد: در این آزمون ضمن بی برق کردن باس ۹۲ پست ۴۰۰کیلوولت دهزیر و بی برقی کامل مصارف داخلی نیروگاه و واحدهای ۱ و ۲ با تامین مصارف مربوطه از طریق دیزل ژنراتور اضطراری ، واحد شماره یک در مود لاین شارژ استارت و با نظارت نمایندگان مربوطه تحت آزمون قرار گرفت.

وی این آزمایش را مطابق درخواست مدیریت شبکه با هدف آمادگی واحدهای نیروگاهی و مواجهه با شرایط خاموشی ویا جزیره ای شدن شبکه قدرت عنوان کرد.

صالحی با بیان این که این عملیات بطور منظم وسالیانه انجام می گیرد تصریح کرد: در صورتیکه اتفاقات ناخواسته، باعث از دست رفتن شبکه برق کشور شود، نیروگاه هایی مانند کارون۳ که دارای قابلیت خودراه اندازی با اتکا بر دیزل ژنراتور می باشند این نقش مهم را جهت بازیابی شبکه قدرت ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون۳ عنوان کرد: تمامی نیروگاه ها این قابلیت را ندارند و واحدهایی که جهت نگهداری Black Start استفاده می شوند، چون به بارهای راکتیو بزرگ خطوط انتقال متصل می شوند، باید پایدار بمانند.

معاون بهره برداری سد ونیروگاه کارون۳ هم در این خصوص گفت: در صورت ازدست دادن ناگهانی مقادیر زیادی از منابع تولید انرژی در شبکه برق کشور که در اثر اتفاقات ناخواسته ازقبیل قطع شدن خطوط انتقال اصلی، حوادث در نیروگاه و پست های انتقال ممکن است رخ دهد، وظیفه نیروگاه هایی که قابلیت خود راه اندازی دارند، این است که شبکه برق کشور را احیا کنند.

صادق فیضی عنوان کرد: در مواردی مانند ازدست دادن همزمان چند واحد باعث می شود درصورتی که کنترل شبکه نتوانند نوسانات فرکانس شبکه را کنترل کند و موجب ازدست دادن قسمتی یا کل برق سراسری شود، بدترین اتفاق برای شبکه برق کشور با بی برقی کامل شبکه برق سراسری یا ( Black out ) کلی، رخ می دهد که این امر اهمیت وجود نیروگاه هایی مانندکارون۳ رابرای شبکه کشور آشکارتر می سازد.

سد و نیروگاه کارون۳ واقع در شهرستان ایذه  با هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی و توان تولیدی ۲ هزار  مگاوات انرژی، یکی از مهم ترین نیروگاه های برق آبی کشور محسوب می شود که نقش اساسی و مهمی را در جبران فرکانس و تنظیم ولتاژ شبکه کشور به عهده دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=10165

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.