1
مدیر کل دفتر برنامه ریزی راهبردی و تنظیم مقررات ساتبا مطرح کرد

تغییر رویکرد به حوزه تجدیدپذیر در کشور

  • کد خبر : 128153
  • 21 فروردین 1403 - 14:15
تغییر رویکرد به حوزه تجدیدپذیر در کشور
با بیان اینکه در حوزه تنظیم مقررات و سرمایه گذاری در سال 1402 اتفاقات بسیار خجسته ای رخ داده است، بر ضرورت ادامه ریل گذاری صورت گرفته در سالهای 1401 و 1402 تاکید کرد

به گزارشپایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ساتبا،  با بیان اینکه در حوزه تنظیم مقررات و سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ اتفاقات بسیار خجسته ای رخ داده است، بر ضرورت ادامه ریل گذاری صورت گرفته در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تاکید کرد و افزود: مصوبه ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر با مشارکت صنایع و مصوبه احداث ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی از شورای اقتصاد، در سال ۱۴۰۱ اخذ و در ادامه در سال ۱۴۰۲ ، اجرایی شد. با همین رویکرد، مصوباتی در سال ۱۴۰۲ اخذ شده که اجرای آنها در سال ۱۴۰۳ پیگیری خواهد شد.
وی، تغییر نگرش و رویکرد به حوزه تجدیدپذیر در کل کشور را دستاوردی مهم برای ساتبا در سال ۱۴۰۲ توصیف و عنوان کرد: هم اینک شرایط به گونه ای شده است که حوزه تجدیدپذیر و بهره وری، به عنوان راهکارهای برون رفت از مشکلات حوزه انرژی شناخته شده که در این راستا مصوبه طرح ویژه ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سال ۱۴۰۲ از شورای اقتصاد اخذ شد و سرمایه گذاران آن با برگزاری مناقصات انتخاب شدند و این طرح به مرحله عقد قرارداد و اجرای پروژه رسیده است.
آتش پر به مصوبه ساخت ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه های بادی از محل ماده۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اشاره و تصریح کرد: برای اجرای این مصوبه نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته که مناقصات آن در شرف برگزاری است، ارزیابی سرمایه گذاران انجام شده و اجرای آن در سال جاری پیگیری می شود. همچنین برنامه های میان مدت ازجمله توسعه ساختگاههای بادی و خورشیدی با مشارکت توسعه دهندگان بخش خصوصی، در دست پیگیری است تا در اجرای پروژه های آتی، با کاهش ریسکهای سرمایه گذاری، شاهد رشد قابل توجهی در مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه باشیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128153

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.