0

تلاش همکاران تاسیسات شبکه سبلان برای برقراری جریان مجدد برق

  • کد خبر : 124300
  • 14 اسفند 1402 - 14:14
تلاش همکاران تاسیسات شبکه سبلان برای برقراری جریان مجدد برق
نشست برف و یخ بر روی سیم های انتقال برق، یراق آلات و دکل های خطوط برق، امکان خاموشی‌های ناخواسته را در پی دارد و در برخی موارد نیز ضمن تحمیل خسارات مالی فراوان، به دلیل شرایط سخت حاکم بر مناطق سردسیر، مصرف کنندگان متحمل خاموشی‌های چندین روزه می‌شوند.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، نشست برف و یخ بر روی سیم های انتقال برق، یراق آلات و دکل های خطوط برق، امکان خاموشی‌های ناخواسته را در پی دارد و در برخی موارد نیز ضمن تحمیل خسارات مالی فراوان، به دلیل شرایط سخت حاکم بر مناطق سردسیر، مصرف کنندگان متحمل خاموشی‌های چندین روزه می‌شوند.
در همین خصوص و بنا به گزارش همکاران شیفت در ایستگاه تلویزیونی کوهسنگر اردبیل مبنی بر قطع برق شهری، پس از پیگیری‌های انجام گرفته و همکاری گروه تاسیسات برق منطقه‌ای، مشکل قطعی برق از خط اختصاصی صداوسیما تشخیص داده شد.
پس از بازگشایی مسیر کوهستانی و برفی کوهسنگر که حدوداً از ساعت ۲۱ شب تا ۲۴ بامداد طول کشید سریعاً بازدید خط و عملیات شناسایی محل مشکل بوجود آمده، انجام شد ولی با توجه به برودت هوا و تاریکی مسیر تا ساعت ۳ صبح جستجو ادامه داشت و به دلیل شرایط جوی نامساعد مجدداً از ساعت ۸ صبح عیب یابی صورت گرفت و اقدامات اولیه برای بر طرف کردن یخ روی کابل‌ها، برطرف کردن خطای بوجود آمده و اقدامات لازم برای جلوگیری از پدیده «گالوپینگ» یا پدیده نوسان‌هادی(به پدیده‌ای در خطوط انتقال هوایی برق گفته می‌شود که در آن‌هادی‌ها دچار ارتعاشی با دامنه بالا و بسامد پایین می‌شوند که در اثر وزش باد رخ می‌دهد. هادی‌ها ممکن است پوشیده‌شده از یخ باشند) نیز صورت گرفت و در کمتر از ۲۴ساعت صرف وقت، دوباره برق شهری برقرار شد.
لازم به ذکر است در مدت زمان قطعی برق شهر، کوچکترین خللی برای فرستنده در ارسال سیگنال بوجود نیامد و دیزل ژنراتور بدون وقفه با تلاش همکاران در مدار قرار داشت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=124300

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.