0
مدیر کل دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع انرژی های تجدیدپذیرساتبا خبر داد

توسعه نیروگاه های بادی از برنامه های آینده ساتبا

  • کد خبر : 126924
  • 09 فروردین 1403 - 14:28
توسعه نیروگاه های بادی از برنامه های آینده ساتبا
ضمن تبریک فرارسیدن نوروز و ایام ماه مبارک رمضان به سال پربار دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع تجدیدپذیر ساتبا در سال 1402 اشاره کرد و با بیان اینکه کار اصلی این دفتر، شناسایی نقاط و ساختگاه های مناسب

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ساتبا،  ضمن تبریک فرارسیدن نوروز و ایام ماه مبارک رمضان به سال پربار دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع تجدیدپذیر ساتبا در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و با بیان اینکه کار اصلی این دفتر، شناسایی نقاط و ساختگاه های مناسب برای ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر بخصوص نیروگاه های خورشیدی و بادی است، اظهار کرد: در سال گذشته تلاش های سازمان در معرفی ساختگاه ها به ثمر نشست و دو دستاورد بزرگ برای ساتبا رقم خورد.
وی ادامه داد: طرح ویژه دولت با ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر پس از اخذ مجوز شورای اقتصاد و برگزاری مناقصات مرتبط با آن در ساتبا به مرحله اجرا رسید. با همکاری گسترده ای که در ۳۰ استان کشور از سوی استانداری ها، مجموعه شرکت های برق منطقه ای، منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان امور اراضی با این دفتر صورت گرفت و با همکاری تنگاتنگ با توانیر و وزارت نیرو، شرایط اتصال مناسب برای ساختگاه های منتخب مشخص شد و نهایتا یک بسته ساختگاهی مناسب از نظر فنی و اقتصادی برای عرضه به سرمایه گذاران حاضر در مناقصه، معرفی و توسط سرماه گذاران انتخاب شد و در نهایت قراردادها با سرمایه گذاران منعقد شد که هم اینک پروژه های اجرایی آن در مرحله تحویل زمین و ساخت نیروگاه قرار دارد.
غلامی، تکمیل ساخت ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه های خورشیدی ویژه طرح ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید با برگزاری مناقصه مرتبط با آن در ماه اسفند را از دیگر دستاوردهای سازمان در سال ۱۴۰۲ اعلام و تصریح کرد: مناقصه ای برای تکمیل ساخت ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در پایان سال برگزار شد و با مشخص شدن سرمایه گذاران، ساختگاه های باقیمانده از ظرفیت ۴۰۰۰ مگاوات، تعیین تکلیف و به مرحله عقد قرارداد و اجرا رسید.
وی، توسعه نیروگاه های بادی با تکمیل فرایند مناقصه را از برنامه های آینده ساتبا، عنوان و بیان کرد: استان های پرپتانسیل برای ساخت نیروگاه های بادی مشخص شده اند چرا که ساخت نیروگاه در حوزه انرژی بادی با محدودیت های بیشتری همراه است؛ خوشبختانه کریدورهای بادی خوبی در کشور وجود دارد که در این مناطق ساختگاه ها مشخص شده اند و بزودی مناقصه های آن برای مشخص شدن سرمایه گذاران برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126924

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.