4

توضیح توانیر در خصوص خبر کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز

  • کد خبر : 54335
  • 23 تیر 1400 - 13:46
توضیح توانیر در خصوص خبر کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز
بررسي‌هاي كارشناسي نشانگر آن است كه توان برق مصرفي مركز كشف شده كه 7 هزار ماينر را در خود جاي داده بود، معادل مصرف برق حدود 80 هزار خانوار با مصرف متعارف است.

به دنبال انتشار اخباری در خصوص “کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز” و آمار و ارقام غیرواقعی از میزان مصرف این مرکز، روابط عمومی شرکت توانیر مواردی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این توضیح که نسخه‌ای از آن در اختیار پاون قرار گرفته، آمده است: با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص کشف بزرگترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز و میزان مصرف برق آن موارد ذیل در راستای شفاف سازی و جلوگیری از بروز شایعات اعلام می‌شود. از این رو از همه اصحاب محترم رسانه  انتظار می‌رود به‌دلیل جلوگیری از ایجاد ابهام در نقل اخبار، دقت لازم بعمل آورند.

 

نیروگاهیان

بررسی‌های کارشناسی نشانگر آن است که توان برق مصرفی مرکز کشف شده که ۷ هزار ماینر را در خود جای داده بود، معادل مصرف برق حدود ۸۰ هزار خانوار با مصرف متعارف است.
خوشبختانه هماهنگی‌های لازم و بسیار خوبی میان صنعت برق، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط در این خصوص وجود دارد که آمار ۲۰۰ هزار دستگاه کشف شده نیز نتیجه همین همکاری‌هاست.
برخلاف آنچه در خبرها بیان می‌شود، شناسایی مراکزی که به استخراج غیرمجاز رمز ارز مشغول هستند چون از روش‌های غیرمتعارف و غیرمعمول برای تامین برق دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، راحت نیست و باید از روش‌های پیچیده‌ و فنی برای شناسایی آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=54335
  • نویسنده : روح‌الله حمیدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

مطالب پیشنهادی

29اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.