4

تولید برق با نانوژنراتور‌ها از انواع حرکت در چین

  • کد خبر : 46045
  • 06 فروردین 1400 - 16:45
تولید برق با نانوژنراتور‌ها از انواع حرکت در چین
ژنراتورهای یادشده از نوع نانو ژنراتورهای تریبو الکتریکی هستند که از طریق اصطکاک برق تولید می‌کنند. از این ژنراتورها قبلاً برای تولید برق با استفاده حرکات بدن، لمس صفحات مختلف، راه رفتن بر روی زمین و غیره استفاده شده است.

محققان چینی برای اولین بار نانوژنراتورهایی تولید کرده اند که می‌تواند از انواع حرکت مانند موج دریاها و اقیانوس‌ها یا حتی حرکات بدن در درون آب برای تولید برق استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، ژنراتورهای یادشده از نوع نانو ژنراتورهای تریبو الکتریکی هستند که از طریق اصطکاک برق تولید می‌کنند. از این ژنراتورها قبلاً برای تولید برق با استفاده حرکات بدن، لمس صفحات مختلف، راه رفتن بر روی زمین و غیره استفاده شده است.

در نمونه‌های قبلی این ژنراتورها استفاده از صفحات مستحکمی که باید در گذر زمان در تماس با یکدیگر باقی می‌ماندند، ضروری بود. این صفحات در گذر زمان به یکدیگر آسیب می‌زدند و لذا ژنراتورهای یادشده توان تولید برق را از دست می‌دادند.

نیروگاهیان

اما در نانوژنراتور تازه، اصطکاک و مالش بین یک صفحه جامد مستحکم و مایعات رخ می‌دهد و بدین منظور از یک لوله پلاستیکی در ابعاد انگشت انسان استفاده شده که آب دیونیزه برای تولید برق از درون آن می‌گذرد. این آب از بین دو الکترود لوله یادشده می‌گذرد.

نانوژنراتور یادشده به اختصار WT-TENG نام گرفته است.تماس راحت تر الکترودها با آب دیونیزه شده موجب می‌شود تا مقدار برق تولید شده افزایش یابد. از سوی دیگر آب را می‌توان به روش‌های مختلفی مانند شنا کردن انسان‌ها، ایجاد موج و غیره به حرکت در آورد و لذا این روش جدید تولید برق می‌تواند کارکردهای متنوعی داشته باشد.

در جریان یک آزمایش از ۳۴ نانو ژنراتور تولید شده با استفاده از این فناوری برای تأمین برق ۱۵۰ چراغ ال ای دی با موفقیت استفاده شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=46045
  • ارسال توسط :
  • منبع : برق نیوز

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

31اردیبهشت
بروزرسانی کنتورهای گازوییل نیروگاه سیکل ترکیبی
برای اولین بار در کشور انجام شد؛

بروزرسانی کنتورهای گازوییل نیروگاه سیکل ترکیبی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.