2

تولید برق نیروگاه گازی خلیج‌فارس ۱۱ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 113084
  • 08 مهر 1402 - 21:23
تولید برق نیروگاه گازی خلیج‌فارس ۱۱ درصد افزایش یافت
محمد عقیل عامری سیاهوئی با اشاره به عبور موفقیت‌آمیز از پیک مصرف تابستان، افزود: با توجه به نیاز شبکه سراسری به تامین انرژی پایدار و مطمئن و تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه و با همراهی همکاران صنعت برق در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع توانستیم پیک مصرف برق را در تابستان امسال با موفقیت پشت سرگذاریم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج‌فارس گفت: در نیمه نخست امسال سه میلیون و ۳۶۵ هزار مگاوات انرژی برق در این نیروگاه تولید شده که این میزان حدود ۱۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محمد عقیل عامری سیاهوئی با اشاره به عبور موفقیت‌آمیز از پیک مصرف تابستان، افزود: با توجه به نیاز شبکه سراسری به تامین انرژی پایدار و مطمئن و تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه و با همراهی همکاران صنعت برق در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع توانستیم پیک مصرف برق را در تابستان امسال با موفقیت پشت سرگذاریم.

وی با اشاره به بهبود شاخص تولید انرژی، ادامه داد: با وجود شرایط تورمی در اقتصاد و مشکلات عدیده در جهت تامین قطعات مورد نیاز نیروگاهی و تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، با وجود استعدادهای داخلی و تلاش همکاران این شرکت در زمینه فعالیت‌های تعمیراتی، نگهداری و بهره‌برداری، شاخص‌های تولید بهبود یافته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج‌فارس اضافه کرد: گواه این سخن افزایش میزان تولید انرژی خالص در واحدهای ۶ گانه نیروگاه گازی است؛ به طوری که در نیمه نخست اسمال با تولید بیش از سه میلیون و ۳۵۸ هزار ساعت انرژی الکتریکی خالص، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۲ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه به فعالیت‌های تعمیرات واحدها و بهره‌برداری علمی‌تر به عنوان عامل مهم در کسب آمادگی تولید اشاره کرد و گفت: برای آمادگی تولید برق مطمئن و پایدار، ۱۷ فعالیت تعمیراتی در ۶ واحد گازی برنامه‌ریزی شده بود که در سال ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ توانستیم با انجام این برنامه‌ها به تمام اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج‌فارس با اشاره به برنامه‌های تعمیراتی در نیمه دوم امسال خاطر نشان، کرد: در سالجاری نیز طبق جدول زمان‌بندی تعمیرات واحدهای ۶ گانه، در نیروگاه گازی با برنامه تعمیرات اساسی، یک تعمیرات نیمه اساسی و پنج برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار خواده گرفت و دو برنامه تعمیرات اساسی به همراه شست‌وشوی کمپرسور و چهار برنامه تعمیراتی بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل برای واحدهای گازی و سه مورد تعمیرات بازدید دوره‌ای و یک

تعمیرات نیمه سنگین برای واحدهای گازی نیز پیش‌بینی شده است.

عامری سیاهویی میزان ساعت کارکرد واحدهای تولیدی نیروگاه خلیج فارس را ۲۴ هزار و ۸۱۸ ساعت اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود با اجرای این برنامه‌ها واحدهای گازی از آمادگی لازم برای تولید برق پایدار به ویژه در تابستان ۱۴۰۳ برخوردار باشند.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس در خصوص سیاست اتکا بر ساخت داخل و نتیجه حاصل از پیاده‌سازی آن در نیروگاه، بیان کرد: برای پایداری تولید برق در واحدهای نیروگاه، چندین نوع قطعه شامل قطعات ابزار دقیقی، الکتریکی و مکانیکی به صورت ثبت شده در انبار است که در هر سال به طور متوسط حدود ۱۰ درصد این قطعات را که مصارف روزانه، ماهانه و سالیانه دارند شارژ می‌شود.

وی گفت: با تلاش همکاران توانسته‌ایم همکاری خوبی با سازندگان داخلی قطعات و تجهیزات داشته باشیم که نتیجه آن ساخت بسیاری از قطعات در داخل کشور است و در این باره با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و تهیه قطعات از سوی سازندگان داخل کشور، هزینه تامین این قطعات بسیار کمتر از هزینه قطعات خارجی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تعمیرات اساسی اورهال واحد شماره سه این نیروگاه و نیز تعمیرات میان‌دوره‌ای و رفع محدودیت سایر واحدها در نیمه دوم سالجاری، با آمادگی مطلوب به استقبال تابستان سال آینده خواهیم رفت وآسایش را برای مردم، صنایع و سایر مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آوریم.

نیروگاه گازی خلیج فارس با ۶ واحد تولیدی یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه گازی کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان هرمزگان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=113084
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.