1
مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج‌فارس:

۳ واحد بخار به نیروگاه گازی خلیج‌فارس اضافه می‌شود

  • کد خبر : 107510
  • 20 تیر 1402 - 20:20
۳ واحد بخار به نیروگاه گازی خلیج‌فارس اضافه می‌شود
محمد عقیل عامری سیاهویی افزود: این واحدهای بخار طبق برنامه زمان‌بندی در مدت زمان ۲۴ ماه با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج‌فارس با اشاره به اینکه این نیروگاه دارای ۶ واحد گازی است، گفت: از مهرماه امسال سه واحد بخار به ظرفیت اسمی هرکدام ۱۶۵ مگاوات کلنگ‌زنی شده و طبق برنامه زمان‌بندی به این نیروگاه اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محمد عقیل عامری سیاهویی افزود: این واحدهای بخار طبق برنامه زمان‌بندی در مدت زمان ۲۴ ماه با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با اضافه شدن این سه واحد، تولید نیروگاه خلیج‌فارس به یکهزار و ۵۰۰ مگاوات و راندمان آن به بالای ۵۰ درصد می‌رسد و به عنوان بزرگترین نیروگاه در بحث تولید در هرمزگان شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید برق خلیج فارس یادآورشد: این نیروگاه هم‌اکنون دارای ۶ واحد گازی هرکدام با ظرفیت ۱۶۵ مگاوات است که در بهترین و بالاترین سطح تولید و آمادگی هستند و در مدار تولید قرار دارند.

عامری سیاهویی با بیان اینکه ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم در این نیروگاه مشغول به کار هستند، ادامه داد: در سال گذشته تعمیرات نیمه اساسی در واحد سه و تعمیرات اساسی در واحد پنج نیروگاه انجام شد و نخستین نیروگاه در استان بود که تعمیرات را زودتر تکمیل کرد و همین امر موجب شد تا در تابستان امسال هر ۶ واحد در مدار تولید باشند.

وی بیان کرد: سال گذشته این نیروگاه پنج میلیون و ۸۲۵ هزار مگاوات ساعت برق تولید کرده است که خوشبختانه با گذشت ۲۰ سال از راه‌اندازی آن با دانش فنی و توانمندی بالای نیروی‌های خدوم شرکت هنوز تمام واحدها با تمام ظرفیت و آمادگی کامل در مدار تولید قرار دارند.

 

 

نیروگاهیان

عامری در ادامه وسعت نیروگاه خلیج فارس را ۱۰۷ هکتار عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۱ هکتار آن فضای سبز که درختان ثمرده بومی و محلی از جمله کُنار، نخل، گاروم زنگی، نارنج و مرکبات کاشته شده است.

نیروگاه خلیج‌فارس در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و در منطقه قلعه قاضی واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=107510
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

31اردیبهشت
تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا:

تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.