8

تولید بیش از ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه سد سفیدرود

  • کد خبر : 29678
  • 06 مرداد 1399 - 10:12
تولید بیش از ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه سد سفیدرود
خرّمی گفت: پس از گذشت بیش از نیم قرن( 56 سال) با نگهداری مناسب و انجام تعمیرات اساسی توسط مهندسین ایرانی در سنوات گذشته و بهینه سازی نیروگاه سد سفید رود هم اکنون شاهد تولید سالیانه بیش از توان اسمی نیروگاه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از تولید ۳۰۷ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه برق آبی سد سفید رود از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایلنا از رشت، وحید خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: طراحی نیروگاه برقآبی سد سفید رود با توان تولید اسمی سالیانه ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت برق است که مجموع تولید در ۵ واحد نیروگاه برق آبی سدسفیدرود از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون ۳۰۷ هزار مگاوات ساعت برق بوده است .

خرّمی گفت: پس از گذشت بیش از نیم قرن( ۵۶ سال) با نگهداری مناسب و انجام تعمیرات اساسی توسط مهندسین ایرانی در سنوات گذشته و بهینه سازی نیروگاه سد سفید رود هم اکنون شاهد تولید سالیانه بیش از توان اسمی نیروگاه هستیم.

نیروگاهیان

وی افزود : ظرفیت هر واحد نیروگاه بر اساس طراحی ۱۷/۵ مگاوات است که بطور میانگین روزانه ۲ هزار ۱۰۰مگاوات ساعت برق پاک تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق می شود.

خرّمی میزان تولید برق در مدت مشابه سال گذشته را ۲۴۲ هزار مگاوات ساعت برق اعلام کرد که نشان دهنده افزایش تولید این انرژی پاک و سازگار با محیط زیست در سالجاری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در خصوص وضعیت سدسفیدرود اظهارداشت: حجم مخزن سدسفیدرود در پنجم مردادماه سال جاری ۳۷۶ میلیون متر مکعب با متوسط دبی ورودی ۱۴ و متوسط دبی خروجی ۱۴۷ مترمکعب بر ثانیه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29678

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.