4

تولید یک مگاوات انرژی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر : 39578
  • 11 دی 1399 - 11:09
تولید یک مگاوات انرژی خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد
"داود راهزادی" با بیان این مطلب گفت: حدود یک مگاوات انرژی خورشیدی با مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و توزیع پنل در بین عشایر استان، تاکنون انرژی خورشیدی تولید شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید یک مگاوات انرژی خورشیدی در این استان با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “داود راهزادی” با بیان این مطلب گفت: حدود یک مگاوات انرژی خورشیدی با مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و توزیع پنل در بین عشایر استان، تاکنون انرژی خورشیدی تولید شده است.

وی سهم بخش خصوصی در میزان انرژی تولید شده را ۵۰۰ کیلووات، سهم دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان ۲۸۵ کیلووات، سهم عشایر ۹۵ کیلووات و سهم پروژه‌های در دست اجرا را نیز ۱۲۰ کیلووات عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برق تولید شده از نیروگاه‌های خورشیدی به‌طور تضمینی از سوی شرکت توانیر از بخش خصوصی خریداری و البته سرمایه‌گذاران این بخش بایستی با شرکت توزیع نیروی برق استان قرارداد دوطرفه داشته باشند.

راهزادی، قیمت خرید انرژی خورشیدی از یک تا ۲۰ کیلووات را هزار و ۴۰ تومان و از ۲۰ تا ۱۰۰ کیلووات را هم به ازای هر کیلووات ۹۱۰ تومان برشمرد.

وی با بیان اینکه قراردادهای بخش خصوصی با شرکت توانیر ۲۰ ساله بوده و انرژی تولیدی به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: کاهش آلایندگی، تنوع بخشی به سبد انرژی، اجرای اهداف پدافند غیرعامل و تحقق شعارهای توسعه‌ای از مهمترین مزایای تولید انرژی خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه ششم توسعه، بایستی پنج هزار مگاوات انرژی خورشیدی با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

راهزادی، ساخت تجهیزات و قطعات نیروگاه‌های خورشیدی را داخلی عنوان کرد و افزود: تنها قطعه خارجی مورد استفاده در این نیروگاه‌ها “اینورتر” است.

وی نصب نیروگاه‌های خورشیدی توسط دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان را از مصوبات دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: ۱۲ دستگاه اجرایی و شرکت‌‌های خدمات‌رسان اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد این مصوبه را اجرایی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در این شرکت نیز ۳۰ کیلووات بوده که مورد مصرف داخلی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39578
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.