4
توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی صورت گرفت؛

ثبت رکورد کشوری جایگزینی ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری

  • کد خبر : 109788
  • 22 مرداد 1402 - 14:21
ثبت رکورد کشوری جایگزینی ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری
مسعود مرادی، مدیر عامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اعلام این خبر، افزود: پشتیبانی فنی و مهندسی از محل تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی صنعت نیروگاهی کشور نخستین تکلیف این مجموعه بوده که براساس همین خط مشی و سیاست نسبت به تقویت پایداری شبکه برق کشور فعالیت می‌کنیم.

ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری واحد شماره ۱۷ گازی نیروگاه شهدای پاکدشت که به علت وقوع حادثه از مدار خارج شده بود با پایان عملیات دمونتاژ ترانس آسیب دیده و همچنین جایگزینی ترانس جدید و مونتاژ متعلقات آن توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی به مدار تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مسعود مرادی، مدیر عامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اعلام این خبر، افزود: پشتیبانی فنی و مهندسی از محل تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی صنعت نیروگاهی کشور نخستین تکلیف این مجموعه بوده که براساس همین خط مشی و سیاست نسبت به تقویت پایداری شبکه برق کشور فعالیت می‌کنیم.

وی در تشریح این پروژه مهم و بسیار حساس، اظهار داشت: تقویت شبکه و پایداری آن به عنوان یک امر حیاتی برای متولیان صنعت برق شایان توجه است و این امر زمانی حساس‌تر و پر اهمیت بوده که خلل و چالش شرایط در تولید برق در شرایط پیک سراسری اتفاق بیفتد لذا پس از اولین ساعات حادثه فنی بر روی ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری واحد G۱۷نیروگاه شهدای پاکدشت که از محل انفجار تانک ترانس و اتصال در سیم پیچ داخلی آن اتفاق افتاد، این شرکت به پشتیبانی تخصص کارکنان خود در این بخش توانست با تلاشی بی‌وقفه این پروژه را در مدت زمان ۱۱ شبانه‌روز با موفقیت به سرانجام برساند.

مرادی با اشاره به ثبت رکورد کشوری در این بخش توسط کارکنان معاونت الکتریک شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، گفت: عملیات دمونتاژ ترانس و متعلقات و جابجایی آن و ازسوی دیگر مونتاژ ترانس جدید و جایگزین کردن آن یک مجموعه فعالیتهای بسیار حساس و پیچیده و با حداکثر تمرکز است که براساس برنامه‌ریزی و استانداردهای موجود مقرر شده بود در مدت زمان ۴۰ روز این پروژه به پایان برسد که خوشبختانه با تلاش کارکنان این شرکت با صرف زمان کمتر از ۱۱ روز این پروژه با برقدار شدن ترانس جدید و انجام تست‌های تخصصی فشار قوی و فشار ضعیف با موفقیت به پایان رسید.

وی به موفقیت این شرکت با وجود رقبا در عرصه ساخت و تعمیرات ترانسفورماتور اشاره کرد و افزود: تجهیزات خاص، فناوری انحصاری و دانش ساخت قطعات حساس، در بازسازی و رفع عیب از پیچیده‌ترین ترانس‌ها از مزایا و نقاط قوت شرکت تعمیرات نیروگاهی در میدان رقابتی این عرصه بوده و این شرکت با وجود کارکنان متخصص و داشتن کارگاه‌هایی با تجهیزات استاندارد و آزمایشگاه‌های تست فشار قوی و دارا بودن برخی ظرفیتهای انحصاری به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در این شناخته می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

گفتنی است: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در چهارماه گذشته با اتکا به استعداد و ظرفیتهای خود توانسته است با تعمیر اساسی و ساخت برخی تجهیزات ترانسفرماتورهای نیروگاه سد دز و برق منطقه‌ای خوزستان، برق منطقه‌ای فارس، نیروگاه برقآبی شهید عباسپور، مسجد سلیمان و نیروگاه شهدای پاکدشت سهم ۷۵۰ مگاواتی در پایداری شبکه سراسری صرفا از محل پروژه‌های فوق داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=109788
  • نویسنده : سلطانعلی صحن علیزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.