2

جزئیات تامین برق شهرکهای صنعتی کشور

  • کد خبر : 130500
  • 15 اردیبهشت 1403 - 9:41
جزئیات تامین برق شهرکهای صنعتی کشور
فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال گذشته کل واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور که تعداد آنها به ۲۰۰۰ واحد می‌رسد ۳.۵ میلیارد دلار صادرات داشتند.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  تیتر۲۰،  فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال گذشته کل واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور که تعداد آنها به ۲۰۰۰ واحد می‌رسد ۳.۵ میلیارد دلار صادرات داشتند.

وی درباره احتمال روبه‌رو شدن شهرک‌های صنعتی کشور با مشکل قطعی برق در ماه‌های پیش رو و همزمان با اوج‌گیری گرما اظهار کرد: براساس روالی که اعلام شده به نظر می‌رسد تامین انرژی شهرک‌های صنعتی همچنان با چالش مواجه باشد، با این حال جلساتی در حال برگزاری است تا ببینیم چه سیاستی را باید در تامین انرژی برای سال ۱۴۰۳ در نظر بگیریم.

مقیمی درباره میزان برقی که به صورت خودتامین در شهرک‌های صنعتی کشور تولید شده است، گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۴۰ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور تولید و به شبکه برق کشور اضافه شده است، شهرک‌های صنعتی در زمینه تولید برق خودتامین پروژه‌های دیگری را هم در دست اجرا دارند که در ادامه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از ۱۲۷ نیروگاه خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دیگر اقداماتی است که با هدف تامین پایدار برق در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره کیفیت و کمیت حضور شهرک‌های صنعتی در اکسپو ۲۰۲۴ گفت: بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور در این نمایشگاه حضور فعال داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور برای بیش از ۹۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شد و برای سال ۱۴۰۳ نیز فعال‌سازی دوباره ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد هدف‌گذاری شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130500

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.