0

جوانگرایی با تاکید بر جذب نخبگان و تربیت ۴۰۰ مدیر جوان و کارآمد

  • کد خبر : 123570
  • 06 اسفند 1402 - 13:32
جوانگرایی با تاکید بر جذب نخبگان و تربیت ۴۰۰ مدیر جوان و کارآمد
مریم کارگر نجفی ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان به همکاران مجموعه وزارت نیرو، ابراز امیدواری کرد جوانان صنعت آب و برق همچون همیشه در عرصه خدمت به مردم پیشگام و موفق باشند.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، مریم کارگر نجفی ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان به همکاران مجموعه وزارت نیرو، ابراز امیدواری کرد جوانان صنعت آب و برق همچون همیشه در عرصه خدمت به مردم پیشگام و موفق باشند.

وی با اشاره به ضرورت ارائه الگو‌های مناسب به جوانان گفت: خوشبختانه در وزارت نیرو در بین مدیران و متخصصان صنعت آب و برق، همیشه الگو‌های خوبی برای همکاران جوان ما وجود داشته است که شهید عباسپور نمونه بارز آن است. شهید عباسپور نمونه یک جوان انقلابی و مدیر با دانش و تحول‌خواه بودند و مطالعه زندگی و اقدامات وی را به همه همکاران به ویژه جوانان توصیه می‌کنم.

کارگرنجفی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در جوانگرایی، این مهم را از جمله برنامه‌های اساسی وزیر نیرو دانست و گفت: در برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم، به صراحت به موضوع جوانگرایی با تاکید بر جذب نخبگان و نیز تربیت حداقل ۴۰۰ مدیر جوان و کارآمد اشاره شده است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو به تهیه طرح تربیت مدیران جوان در دفتر مدیریت بهره‌وری و نوسازی اداری این معاونت و نیز توجه ویژه به توسعه استعداد‌های مدیریتی صنعت آب و برق اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه عملکرد وزارت نیرو از ابتدای دولت سیزدهم به روشنی رویکرد جوانگرایی در انتصابات را نشان می‌دهد به نحوی که میانگین سن مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های مادرتخصصی حدود ۵ سال کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ۴ ساله میانگین سن معاونان وزیر نیرو نیز گفت: در سطح مدیران کل ستاد وزارت نیرو هم شاهد جوان‌تر شدن مجموعه مدیران بوده‌ایم که این مهم در بعضی معاونت‌ها مانند معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات و نیز معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی چشمگیرتر بوده است و در حال حاضر معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات، کمترین میانگین سنی مدیران را در بین معاونت‌های حوزه ستادی دارا است.

کارگرنجفی آغاز به کار “سامانه امین” به عنوان بانک اطلاعات مدیران و استعداد‌های مدیریتی وزارت نیرو را از جمله اقداماتی ذکر کرد که به موضوع شناسایی، توانمندسازی و انتصاب مدیران جوان کمک شایانی خواهد داشت و تصریح کرد: باید موضوع جانشین پروری، به عنوان یک شاخص ارزیابی مدیران مورد توجه قرار گیرد و همه مدیران صنعت آب و برق تلاش کنند تا در کنار خود افرادی که بتوانند مسئولیت‌ها را به خوبی به انجام برسانند، پرورش دهند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=123570

مطالب پیشنهادی

22اردیبهشت
غفلت از قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق
در بررسی احکام توسعه صنعت برق در بودجه ۱۴۰۳ نمایان شد

غفلت از قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.