1

حجم معاملات برق در بورس انرژی از ۳ میلیون مگاوات فراتر رفت

  • کد خبر : 130890
  • 20 اردیبهشت 1403 - 10:22
حجم معاملات برق در بورس انرژی از ۳ میلیون مگاوات فراتر رفت
بر اساس اطلاعات شرکت مدیریت شبکه برق ایران در مجموع ۳۸ شرکت توزیع برق از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته گذشته ۳ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۷۳۵ مگاوات ساعت برق با متوسط قیمت ۱۰۸۰ ریال و حداقل نرخ ۸۵۰ ریال در بورس انرژی معامله کردند

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  دولت_ پاد، بر اساس اطلاعات شرکت مدیریت شبکه برق ایران در مجموع ۳۸ شرکت توزیع برق از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته گذشته ۳ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۷۳۵ مگاوات ساعت برق با متوسط قیمت ۱۰۸۰ ریال و حداقل نرخ ۸۵۰ ریال در بورس انرژی معامله کردند و نرخ معاملات ۱۰۲۰ ریال حداقل، ۱۰۸۶ ریال متوسط و ۱۰۹۵ ریال حداکثر تعیین شد.

در این بین نکته مهم در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته پیشی‌گرفتن نیروگاه‌های خصوصی از نیروگاه‌های دولتی بود و براین‌اساس، درصد حجم فروش نیروگاه‌های خصوصی به ۸۳ درصد و به رقم ۲۴۵ هزار و ۲۸۰ مگاوات ساعت رسید.

بر اساس این گزارش در آخرین روز معاملات هفته قبل تعداد ۷۸ معامله صورت‌گرفته است که نسبت به‌روز قبل ۷۳ درصد افزایش را به همراه داشت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130890

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.