3

راهکارهای کاهش مخاطرات نیروگاهی

  • کد خبر : 26249
  • 13 خرداد 1399 - 12:22
راهکارهای کاهش مخاطرات نیروگاهی
مطصفی رجبی‌مشهدی درخصوص بخش نیروگاهی گفت: نیروگاه‌های حرارتی کشور در معرض مخاطراتی نظیر سیلاب، زلزله، فرونشست، انفجار و آتش‌سوزی و عملیات خرابکارانه قرار دارند.

سخنگوی صنعت برق کشور مخاطراتی را که برای نیروگاه‌ها دردسر ایجاد می‌کند، معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مطصفی رجبی‌مشهدی درخصوص بخش نیروگاهی گفت: نیروگاه‌های حرارتی کشور در معرض مخاطراتی نظیر سیلاب، زلزله، فرونشست، انفجار و آتش‌سوزی و عملیات خرابکارانه قرار دارند. رجبی ادامه داد: ارزیابی آسیب‌پذیری نیروگاه‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه و مقاوم‌سازی، استفاده از تجهیزات یدکی و موازی در نیروگاه‌ها، تدوین برنامه‌های بازیابی اضطراری، آموزش، انجام مانورهای منظم و ارزیابی‌های دوره‌ای و موردی آمادگی نیروگاه‌ها برای مواجهه با شرایط غیرعادی از جمله فعالیت‌های افزایش تاب‌آوری نیروگاه‌های کشور هستند. او در عین حال به بخش انتقال نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه بخش انتقال شبکه انتقال نیرو کمتر از شبکه توزیع برق دچار خرابی و حادثه می‌شود، اما محدوده تحت تاثیر حادثه در این بخش، وسیع‌تر و خسارات ناشی از آن به مراتب بیشتر خواهد بود. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر خاطرنشان کرد: در ۱۵ سال گذشته بیش از ۴۵ مورد سقوط کامل دکل‌های انتقال و فوق توزیع در کشور در اثر حوادث طبیعی و انسانی (توفان، برف و یخ و سرقت) اتفاق افتاده است. حوادث ناشی از زلزله رودبار سال ۶۹، زلزله بم سال ۸۲، زلزله کرمانشاه سال ۹۶، ریزگرد‌ها در خوزستان سال ۹۵ و توفان‌ها و سیلاب‌های دو سال اخیر نشان داده‌اند که بیش از پیش بخش انتقال نیرو نیازمند افزایش تاب‌آوری مقابل انواع حوادث است.

نیروگاهیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=26249

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.