3
وزیر نیرو در آئین افتتاحیه خط تولید سلول خورشیدی در استان مرکزی

راهکار مدیریت آب، مصرف سوخت و کاهش عوارض زیست محیطی در چرخه تولید برق کشور، توسعه تجدیدپذیر است.

  • کد خبر : 66904
  • 03 دی 1400 - 20:33
راهکار مدیریت آب، مصرف سوخت و کاهش عوارض زیست محیطی در چرخه تولید برق کشور، توسعه تجدیدپذیر است.
وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه با اشاره به شروع تولید سلول خورشیدی که یک اقدام در مرز فناوری است عنوان کرد، با ظرفیت ایجاد شده و همکاری سایر شرکت های فعال در تولید تجهیزات نیروگاه های تجدیدپذیر، می توان امیدوار بود که ظرفیت های بالاتری در برنامه توسعه ای وزارت نیرو از منظر تجدیدپذیرها قرار گیرد.

پنج شنبه دوم آذرماه با حضور وزیر نیرو، استاندار استان مرکزی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر نیرو و ریاست سازمان ساتبا و برخی مقامات استانی در محل کارخانه مانا انرژی پاک واقع در شهرک صنعتی شهید سعیدی شهرستان خمین، فاز اول خط تولید سلول و مدول فتوولتائیک با ظرفیت تولید سالیانه ۱۵۰۰ مگاوات پنل خورشیدی افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ساتبا، وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه با اشاره به شروع تولید سلول خورشیدی که یک اقدام در مرز فناوری است عنوان کرد، با ظرفیت ایجاد شده و همکاری سایر شرکت های فعال در تولید تجهیزات نیروگاه های تجدیدپذیر، می توان امیدوار بود که ظرفیت های بالاتری در برنامه توسعه ای وزارت نیرو از منظر تجدیدپذیرها قرار گیرد.
علی اکبر محرابیان با اشاره به ویژگی ذاتی توسعه تجدیدپذیر ها افزود، امروز می توان در پاسخ به سئوالات مرتبط با عوارض کاربرد انرژی های فسیلی از جمله مصرف آب، سوخت و تولید آلاینده ها، اشاره کرد که توسعه تجدیدپذیرها، پاسخ همه ی این سئوالات است.

 

 

نیروگاهیان

معاون وزیر نیرو و ریاست سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق که یکی از سخنرانان اصلی این مراسم بود با اشاره به اینکه تولید سلول خورشیدی یک فعالیت کاملا تخصصی است، جذب و استفاده از نخبگان کشور در این صنعت را بسیار مهم برشمرد و افزود این فرصت ذی قیمتی برای کشور است.
وی در ادامه به تشریح وضعیت موجود پرداخت و عنوان کرد در حال حاضر خرید تضمینی برق تجدیدپذیر برای ظرفیت های خانگی بویژه با همکاری سازمان های حمایتی برای خانوارهای کم برخوردار در کشور ادامه دارد، بعلاوه برای ظرفیت های مگاواتی و برنامه توسعه ده هزار مگاوات، از طریق استفاده از منابع مالی سوخت صرفه جویی شده حاصل از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در دست اقدام است.
این گزارش می افزاید در کارخانه مانا انرژی پاک که تولید سلول خورشیدی برای اولین بار در ایران آغاز گردیده، با تکمیل فازهای در حال احداث تا پایان سال ۱۴۰۲، ظرفیت تولید ۱۵۰۰ مگاوات پنل خورشیدی را خواهد داشت که این ظرفیت نقش مهمی را در تحقق احداث ۱۰ مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر طی ۴ سال آینده ایفا می نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=66904
  • ارسال توسط :
  • منبع : دفتر روابط عمومی و اموربین‌الملل ساتبا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.