4
در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و قانون برنامه ششم توسعه انجام شد؛

مبادله تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و سازمان ملی بهره‌وری ایران

  • کد خبر : 56347
  • 18 مرداد 1400 - 17:33
مبادله تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و سازمان ملی بهره‌وری ایران
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا با اشاره به تلاش این سازمان برای تعامل نزدیک با دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در حوزه سیاست‌گذاری و مأموریت سازمانی خود به‌دنبال بحث بهره‌وری انرژی هستند، افزود: امیدوار است تا از طریق این همکاری یک هم‌افزایی مؤثر شکل گیرد و از اقدامات موازی که معمولاً زوایایی در رسیدن به هدف در آنها ایجاد می‌شود، جلوگیری گردد.

در راستای در راستای تحقق بند ۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و مواد ۳، ۴ و ۵ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تحقق سهم ۲٫۸ درصدی بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور، «تفاهم نامه همکاری بین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و سازمان ملی بهره‌وری ایران » مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ساتبا، به‌منظور همکاری در سیاست‌گذاری‌های کلان حوزه بهره‌وری، ایجاد هم‌افزایی و همراستایی، انتقال و به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب ملی و بین‌المللی در حوزه بهره‌وری انرژی، ظهر امروز یک‌شنبه ۱۷ مرداد‌ماه تفاهم‌نامه‌ی همکاری با موضوعات همکاری در سیاست‌گذاری‌های کلان ارتقای بهره‌وری انرژی کشور، همکاری در تهیه و تدوین محتواهای آموزشی و ترویجی در حوزه بهره‌وری انرژی، همکاری در برگزاری رویدادهای مشترک آموزشی و ترویجی در حوزه بهره‌وری انرژی، تهیه و انتشار گزارش‌های آماری و تحلیلی در خصوص وضعیت بهره‌وری انرژی کشور، همکاری در انجام پرژوه های پایلوت در زمینه ارتقای بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی و همچنین همکاری در تهیه دستورالعمل ارزیابی بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر حسن اجرای آن بین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق و سازمان ملی بهره‌وری ایران با امضای محمد ساتکین معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا و فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران مبادله شد.

در آیین مبادله این تفاهم‌نامه، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا با اشاره به تلاش این سازمان برای تعامل نزدیک با دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در حوزه سیاست‌گذاری و مأموریت سازمانی خود به‌دنبال بحث بهره‌وری انرژی هستند، افزود: امیدوار است تا از طریق این همکاری یک هم‌افزایی مؤثر شکل گیرد و از اقدامات موازی که معمولاً زوایایی در رسیدن به هدف در آنها ایجاد می‌شود، جلوگیری گردد.

رئیس سازمان ساتبا با بیان اینکه امروز به واسطه مبادله این تفاهم‌نامه و همکاری مشترک با سازمان ملی بهره‌وری انرژی روز مهمی است، از تعامل سازنده با این سازمان خبر داد و عنوان کرد: سازمان ساتبا به عنوان متولی و سیاست‌گذار اصلی توسعه انرژی تجدیدپذیر و افزایش بهره‌وری انرژی در کشور می‌تواند در این همکاری مؤثر اهداف اصلی خود را در تمام دستگاه‌های دولتی و اداری دنبال نماید.

 

 

نیروگاهیان

این مقام مسئول در ادامه ضمن اشاره به قدمت سازمان ساتبا و تشکیل آن از دو سازمان سابا و سانا، اظهار کرد: در این مجموعه‌ها سال‌ها مطالعات و پروژه‌های پایلوتی به‌ویژه در حوزه‌ی بهره‌وری انرژی شکل گرفته است که به لحاظ تخصصی می‌تواند بسیار مؤثر باشد چرا که در تعامل با سازمان ملی بهره‌وری انرژی که خود با سایر ارگان‌های دولتی در ارتباط است، امکان تحقق سیاست‌های ارتقاء بهره‌وری انرژی در کشور فراهم خواهد گردید.

وی ادامه داد: در همین راستا با اتکا به دانش تخصصی موجود در مجموعه ساتبا این سازمان آمادگی دارد تا در قالب کارگروه‌های تخصصی و نشست‌های تخصصی، آموزش‌های مرتبط در کلانِ دستگاه‌های دولتی برای کارکنان، مدیران و تصمیم‌گیران این حوزه اجرا کند که در نتیجه‌ی این اقدام در کشور شاهد اجرای راهکارهای مدیریت انرژی با هزینه کمتر و اقدامات تاثیرگذارتر خواهیم بود.

این گزارش می‌افزاید، همکاری در انتقال دانش فنی موجود در سازمان بهره‌وری آسیایی APO و سایر سازمان‌های تخصصی بین‌المللی از طریق ایجاد فرصت‌های همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و مشاوره‌ای در حوزه بهره‌وری و نیز فراهم نمودن امکان شرکت کارکنان ساتبا در فرصت‌های آموزشی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی از جمله اقدامات سازمان ملی بهره‌وری ایران در این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش، عضویت در شبکه ملی بهره‌وری ایران و به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب بهره‌وری، فراهم نمودن زمینه‌های بهره‌برداری سازمان از ظرفیت‌های فنی و تخصصی ساتبا و همکاری در تکمیل نظام آمار و اطلاعات مورد نیاز جهت ارزیابی بهره‌وری انرژی کشوراز اقدامات مورد تعهد سازمان ساتبا عنوان شده است. بنا بر این گزارش، در راستای عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان طرفین برای کنترل و نظارت بر عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه تشکیل شود. مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضاء به مدت دو سال تعیین شده است و این زمان قابلیت تمدید خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=56347
  • ارسال توسط :
  • منبع : دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ساتبا

مطالب پیشنهادی

30اردیبهشت
افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان
بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی صفائیه استان کرمان با حضور معاون وزیر نیرو

افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.