4

رشد ۴۴ درصدی اشتغال در شرکت برق خراسان جنوبی

  • کد خبر : 21254
  • 20 فروردین 1399 - 20:11
رشد ۴۴ درصدی اشتغال در شرکت برق خراسان جنوبی

دادگر گفت: شرکت برق خراسان جنوبی ۲۵ درصد رشد اعتبارات در سال گذشته و ۴۴ درصد رشد ایجاد اشتغال داشته است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«مهدی دادگر» سه شنبه(۱۹ فروردین) در جلسه بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری استان طی سال ۹۸، در خصوص عملکرد اعتباری اداره برق […]

دادگر گفت: شرکت برق خراسان جنوبی ۲۵ درصد رشد اعتبارات در سال گذشته و ۴۴ درصد رشد ایجاد اشتغال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«مهدی دادگر» سه شنبه(۱۹ فروردین) در جلسه بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری استان طی سال ۹۸، در خصوص عملکرد اعتباری اداره برق در پنج حوزه که منشاء جذب اعتبارات این اداره است، اظهار کرد: عملکرد اعتباری این اداره شامل منابع داخلی ناشی از فروش انشعابات، منابع استانی، اعتبارات قانون بودجه کل کشور و سایر منابعی که متقاضیان سرمایه گذاری می کنند و اعتباراتی که در قالب تعمیر و نگه داشت، قرائت کنتور و توزیع قبوض و اعتبارات جاری است؛ می شود.

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی افزود: در مجموع در کل سال ۹۸، اعتبارات هزینه شده به نسبت سال ۹۷، ۲۵ درصد افزایش داشته است و ۱۱۴ میلیارد اعتباراتی که در این پنج فصل ذکر شده بود؛ در سال ۹۸ هزینه شده است که این رقم در سال ۹۷، حدود ۹۱ میلیارد تومان است.

دادگر بیان کرد: در سال ۹۷ برای منابع داخلی یعنی فروش انشعابات ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و در سال ۹۸، این عملکرد به ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید که ۱۳ و نیم درصد رشد را نشان می دهد.

وی گفت: در منابع استانی سال ۹۷ اعتبارات خاص در قالب اعتبارات شاخص های اقتصادی داشتیم که در اعتبارات سال گذشته نبود، بنابراین در بحث تملک، اعتبارات روند کاهش نشان می دهد و از ۱۱ میلیارد تومان عملکرد سال ۹۷، به هفت میلیارد و ۹۵۰ میلیون رسیده ایم که حدود ۲۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی گفت: اعتبارات عوارض برق، اعتباراتی است که از تهران وصول شده و در سال ۹۷، ۱۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۸، به ۱۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان رسید که حدود ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد.

دادگر افزود: در بحث واحدهای مسکونی یعنی احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی تامین برق واحدهای مسکن مهر هدف گذاری شد تا این واحدها همزمان با تحویل واحدها برق دار باشند، که حجم سنگینی از اعتبارات را می طلبید که زمستان سال ۹۸ اجرا شد.

وی ادامه داد: در این خصوص اعتباراتی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز بود که از اعتبارات تهران کمک گرفته شد چراکه برنامه ریزی خاصی برای این ۱۰ هزار واحد نداشتیم.

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی تصریح کرد: در بحث سایر منابع سرمایه ای از شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ ، به هفت میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان یعنی ۱۳ درصد رسیدیم و در بحث تعمیرات و نگهداشت شبکه؛ بالغ بر ۱۹ هزار کیلومتر شبکه برق که در دست اجرا داریم که ۹ هزار پست برق هم در حال بهره برداری است که تعمیرات دوره ای این تعداد شبکه و پست اشتغالی را به همراه دارد.

دادگر افزود: برای این سرفصل در سال ۹۷، ۴۴ میلیارد و در سال ۹۸، این اعتبار به ۶۴ میلیارد تومان یعنی ۴۵ درصد رشد اعتباری را نشان می دهد.

وی بیان کرد: جمع عملکرد اعتباری در سال ۹۷، ۹۱ میلیارد تومان و جمع عملکرد اعتباری در سال ۹۸، ۱۱۴ میلیارد تومان است که ۲۵٫۲ درصد افزایش به لحاظ اعتبارات را نشان می دهد و ۴۴ درصد رشد اشتغال در حوزه برق داشته ایم.

وی تصریح کرد: در مجموع شرکت برق، ۲۵ درصد رشد اعتباری سال ۹۸ به سال ۹۷ و ۴۴ درصد رشد اقتصادی اشتغال داشته است.

درآمد ۴ میلیاردی از نیروگاه های خورشیدی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی گفت: متقاضیان در خصوص نیروگاه های خورشیدی سهم اشتغال خوبی را ایجاد کرده اند که سال گذشته ۷۶ مشترک با ۹۱۹ کیلووات ظرفیت نیروگاه اجرا شد؛ که این نیروگاه ها به شبکه برق متصل شد، در این خصوص هم اشتغال خوبی ایجاد شده است که در ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال فقط درامد از این محل، به متقاضیان این حوزه پرداخت شد.

دادگر بیان کرد: در نیروگاه هفت هزار کیلوواتی سربیشه که در اوایل سال ۹۸ شروع خورد، حجم نیروی کار و اشتغال سنگینی را در بردارد.

وی گفت: در بحث آزمون های اشتغال ۱۳ نفر از طریق آزمون استخدام جذب شده اند و ۱۸ نفر هم نیروهای حجمی و شرکتی و ۳۰ نفر اشتغال پایدار داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21254

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.