0

رینگ آبی شرق تبریز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تعویض کنتور چاه‌های کشاورزی در مسیر مدیریت همزمان آب و برق

  • کد خبر : 128947
  • 28 فروردین 1403 - 11:42
رینگ آبی شرق تبریز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تعویض کنتور چاه‌های کشاورزی در مسیر مدیریت همزمان آب و برق
"یوسف غفارزاده" با اشاره به کاهش سطح آب سدهای استان آذربایجان شرقی در سال گذشته، افزود: سد نهند که یکی از منابع تامین آب تبریز بود، کاملا خشک شد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو(پاون)، “یوسف غفارزاده” با اشاره به کاهش سطح آب سدهای استان آذربایجان شرقی در سال گذشته، افزود: سد نهند که یکی از منابع تامین آب تبریز بود، کاملا خشک شد که اگر این شرایط مدیریت نمی‌شد، باید با هزار تانکر، آب شرب بین مردم توزیع می‌کردیم.
وی با تاکید براهمیت آب شرب در زندگی مردم از تولید تا امنیت غذایی و مسائل اجتماعی، افزود: در این زمینه اقدامات ویژه ای با تاکید بر برقراری همکاری و تعامل صورت گرفت و امیدواریم این شرایط همواره تداوم یابد.
وی افزود: سال گذشته پروژه‌های مهمی در دستورکار قرار گرفت که می توان به اجرا و نهایی سازی پروژه های ۷۰۰۰ هکتار شبکه پایاب، تصفیه خانه میانه و مخازن بزرگ تبریز اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی در همین راستا تصریح کرد: در سال جاری پروژه‌های مهمی چون سد قیز‌ قلعه‌سی، چندین هزار هکتار شبکه و تعدادی تصفیه‌خانه‌ در مسیر بهره‌برداری قرار دارند.
غفارزاده با اشاره به پیک مصرف سال ۱۴۰۳ و لزوم توجه به گذر از این پیک در کلانشهر تبریز و سایر شهرستان‌ها، گفت: نوع مدیریت سد نهند و زرینه‌رود استراتژیک بوده و باید در زمان گذر از پیک مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با تاکید ویژه بر لزوم توجه به تامین آب شرب برخی از شهرهای استان همچون مرند، چاراویماق، هوراند و کلیبر، افزود: شهرستان‌ها باید توجه ویژه‌ای به آب‌های زیرزمینی و سطحی داشته و برنامه مشخص تهیه کنند.
غفارزاده در ادامه با بیان این‌که بزرگترین مشکل آب شرب تبریز، رینک اطراف شهر است، تصریح کرد: اکنون رینگ جنوبی شهر با ۲۶ کیلومتر مسافت به اتمام رسیده و در برنامه داریم تا رینگ شرقی را قطعا تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.
تعویض کنتور چاه های کشاورزی در راستای اجرای مدیریت تومان آب و برق
وی بر لزوم تکمیل نقشه رودخانه‌های استان تاکید کرد و افزود: مدیریت توآمان آب و برق جزو موضوعات مهمی بوده که وزیر نیرو نیز به آن تاکید ویژه دارد و باید در دستور کار قرار گیرد که در این راستا برخی اقدامات مثل تعویض کنتورها انجام گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که مدیریت پساب و اجرای قانون بازتخصیصی برعهده شرکت آب منطقه‌ای است، ادامه داد: این قانون باید عملیاتی شود تا بتوانیم از ظرفیت پساب برای تامین آب مصرفی صنایع استان بهره بگیریم.
غفارزاده با اشاره به شعار سال جاری که به عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده است، اظهار کرد: سال گذشته با روش ابداعی استان و مشارکت بخش خصوصی، احداث شبکه پایاب سد در این استان شتاب گرفت. این الگویی که از شرکت آب منطقه‌ای استان برخواست، به عنوان مدل ملی معرفی شد که نمونه‌ای از مشارکت مردم در اجرای برنامه‌ها است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128947

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.