0

سرمایه‌گذاری ۱۸۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب کشور

  • کد خبر : 126080
  • 01 فروردین 1403 - 11:47
سرمایه‌گذاری ۱۸۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب کشور
مسعود علویان در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه صنعت آب و فاضلاب نیازمند حضور گسترده سرمایه‌گذاران است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبر بان، مسعود علویان در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه صنعت آب و فاضلاب نیازمند حضور گسترده سرمایه‌گذاران است، گفت: این صنعت بدون سرمایه‌گذاری موثر راه به جایی نخواهد برد، اما تاکنون این نکته به خوبی بیان نشده است که یکی از پایدارترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری آب و فاضلاب است.

او افزود: فاضلاب شهر اردبیل علاوه بر ارتقا نیازمند توسعه است و این مهم فقط با حضور و ورود سرمایه‌گذاران و بهره‌گیری از حوزه صنعت قابل تحقق است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه پساب تتولیی در منطقه و استان فرصت بی‌بدیلی در حوزه سرمایه‌گذاری است که نباید از دست برود، خاطرنشان کرد: برای رونق سرمایه‌گذاری در صنعت آب و فاضلاب استان اردبیل باید همه دست به دست هم بدهیم و همه دستگاه‌های مرتبط با جدیت وارد کار شوند.

منابع آب قابل استفاده کشور ۱۰۰ میلیارد متر مکعب است

رئیس هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین گفت: بارندگی‌های اخیر کمک ویژه‌ای برای تامین منابع آب کشور کرد، اما از چهارمین سال خشکسالی در کشور عبور می‌کنیم و هنوز به حد متوسط بارندگی نرسیده‌ایم.

علویان صدر ببا تاکید بر لزو نقش آفرینی افراد متنفذ و روحانیون برای مدیریت مصرفه بهینه آب در کشور گفت: ۱۰۰ میلیارد متر مکعب منابع آبی قابل استفاده در کشور داریم که از این میزان هشت میلیارد مترمکعب برای شرب، ۲ میلیارد مترمکعب برای صنعت و ۹۰ میلیارد مترمکعب هم برای کشاورزی است، اما نتوانسته‌ایم مدیریت بهینه مصارف را پیاده کنیم و آب‌هایی که در حوزه کشاورزی استفاده می‌کنیم با مدل علمی همخوانی ندارد.

او بر لزوم پیاده کردن مدل جامع مدیریت مصرف آب در کشور تاکید کرد و گفت: اردبیل همواره به معنی شهری سرشار از آب مطرح بوده، اما امروز در این شهر و استان هم محدودیت آب داریم و باید این امر مهم به مردم منتقل شود که باید مصرف درست آب را در جامعه نهادینه کنیم.

۹۰ بسته سرمایه‌گذاری برای مقابله با هدررفت آب طراحی شد

رئیس هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: هدر رفت آب نیز خسران بزرگی است و باید با شناسایی و ورود آگاهانه، هدر رفت آب را به طور موثر کاهش داده و با اقدامات موثر در حوزه پهنه‌بندی و استانداردسازی توزیع و مصرف و رفع مخاطرات شبکه توزیع با هدررفت مقابله کنیم.

علویان صدر ادامه داد: ۹۰ بسته سرمایه‌گذاری در این زمینه طراحی شده است که مدل‌های متناسب با هر استان باید تدوین شود تا برای عملیات اجرا وارد شویم.

او با اشاره به رونق فعالیت‌های عمرانی در دولت مردمی افزود: فعالیت‌های عمرانی شرکت را نه تنها در شهر‌ها بلکه باید به روستا‌ها گسترش دهیم. البته این به این معنی نیست که روستا‌ها آب نداشته‌اند بلکه به این معنی است که پایداری آب روستا‌ها را باید تثبیت کنیم.

آب سه هزار و ۳۶۰ روستا در کشور پایدار شد

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126080

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.