1
مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو تاکید کرد

شرکت های آب و برق آمادگی پیشگیری و اقدام به‌هنگام در حوادث غیرمترقبه را داشته باشند

  • کد خبر : 111452
  • 13 شهریور 1402 - 18:32
شرکت های آب و برق آمادگی پیشگیری و اقدام به‌هنگام در حوادث غیرمترقبه را داشته باشند
مقیمی تاکید کرد: باید با برگزاری رزمایش‌های مشترک صنعت آب و برق و همچنین اقدام و پیگیری دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها آمادگی مطلوبی برای پیشگیری و اقدام به‌هنگام در پیش‌‎آمدهای طبیعی و غیرطبیعی را داشته باشیم.

نشست تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت‌های توزیع نیروی برق شمالغرب کشور به میزبانی زنجان با حضور وبینار مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این نشست که با حضور معاونان بهره‌برداری و دیسپاچینگ و مدیران بحران و پدافند غیرعامل شرکت‌های توزیع برق شمال غرب برگزار شد، سیداعتضاد مقیمی، مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اهمیت و جایگاه اصل مهم آمادگی برای مواجهه با هر پیشامدی در وزارت نیرو گفت: با گسترش شبکه‌های توزیع برق و روزافزونی بهره‌گیری از این انرژی در زندگی بشر نیاز است آمادگی برای پیشامدهای طبیعی و غیرطبیعی در سطح کلان به بلوغ بیشتری برسد و شرکت‌های توزیع باید با به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص و کارآمد و بهره‌گیری از دستآوردهای نوین آمادگی پیشگیری از هر نوع تهدیدی را داشته باشند.

مقیمی تاکید کرد: باید با برگزاری رزمایش‌های مشترک صنعت آب و برق و همچنین اقدام و پیگیری دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها آمادگی مطلوبی برای پیشگیری و اقدام به‌هنگام در پیش‌‎آمدهای طبیعی و غیرطبیعی را داشته باشیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و به‌کارگیری راهکارهای مناسب برای مواجهه با هر تهدیدی گفت: گزاره “پیشگیری بهتر از درمان است” در واقع عصاره پدافند غیرعامل است و این اصل مهم علاوه بر اهمیت پیشگیرانه آن موجب حفظ تجهیزات و داشته‌های فیزیکی و همچنین صرفه‌جویی اقتصادی برای سازمان‌ها نیز می‌شود و باید بیش از پیش مورد توجه باشد. خوشبختانه در شرکت توزیع نیروی برق گام‌های بسیار سازنده‌ای در این حوزه برداشته شده اسست.

 

 

نیروگاهیان

بنا بر این گزارش نشست تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت‌های توزیع نیروی برق شمالغرب کشور با حضور وبینار سیداعتضاد مقیمی، مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، معاونان بهره‌برداری و دیسپاچینگ و مدیران بحران و پدافند غیرعامل شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، گیلان، کردستان، اردبیل و شهر تبریز به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان برگزار شد.

در این نشست تخصصی درباره برنامه‌های ملی کاهش خطرپذیری حوادث و سوانح، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی مدیریت بار و مصرف، بررسی چالش‌ها و راهکارهای عملیاتی برای مدیریت مصرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین درحاشیه این نشست تخصصی مدیران و معاونین حوزه بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع برق شمالغرب کشور، از خط تولید شرکت ترانسفورماتورسازی کوشکن (تسکو) بازدید شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111452
  • نویسنده : علی زرگری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.