1

شهرکهای تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان احداث می شود

  • کد خبر : 130745
  • 18 اردیبهشت 1403 - 10:51
شهرکهای تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان احداث می شود
در نشست هماهنگی احداث شهرکهای تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان که با حضور مدیر کل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران و نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  پایگاه خبری توانیر ، در نشست هماهنگی احداث شهرکهای تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان که با حضور مدیر کل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران و نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد، محمود دشت بزرگ با اشاره به پایان پذیری انرژی فسیلی و آلودگیهای زیست محیطی ناشی از آن گفت: به زودی شاهد احداث شهرکهای تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان خواهیم بود و از نعمت انرژیهای تجدیدپذیر با مزایای فراوانش بهره مند خواهیم شد.
دشت بزرگ با برشمردن مزایای انرژیهای خورشیدی، گفت: عدم آلودگی محیط زیست، ارزان بودن، دائمی بودن، پاک بودن، کاهش مصرف سوخت فسیلی و کاهش گازهای گلخانه ای، قابلیت بهره برداری به صورت خانگی و در ابعاد بزرگ از جمله مزایای بی شمار این نیروگاه ها است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: با توجه به عدم اقدام عملی شرکت قبلی جهت احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی لوشان، درخواست کردیم مجوزهای داده شده به این سازمان از سوی ساتبا به دلیل عدم انجام تعهدات ابطال شود. همچنین از سوی برق منطقه ای گیلان موقعیتهای مکانی ساختگاه های لوشان و شفت که مورد تایید شرکت شهرکهای صنعتی استان بود، به منظور بررسی و پتانسیل سنجی این ساختگاه ها جهت احداث شهرک تخصصی خورشیدی به ساتبا منعکس خواهد شد.
دشت بزرگ با اشاره به پتانسیل بزرگ استان گیلان در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی گفت: با توجه به کارشناسیهای انجام شده، پتانسیل بسیار خوبی در زمینه نیروگاههای تجدیدپذیر، به ویژه نیروگاههای خورشیدی در منطقه جنوب استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش شبانه روزی و پیگیریهای مستمر و همکاری و همدلی تمامی مسئولان، به زودی شاهد احداث نیروگاههای خورشیدی در استان گیلان باشیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130745

مطالب پیشنهادی

30اردیبهشت
واحد شماره یک گازی نیروگاه بندرعباس وارد مدار شد
30اردیبهشت
افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان
بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی صفائیه استان کرمان با حضور معاون وزیر نیرو

افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.