0

صادرات برق‌ ایران قابلیت ۱۰ برابر شدن دارد‌

  • کد خبر : 131871
  • 03 خرداد 1403 - 10:36
صادرات برق‌ ایران قابلیت ۱۰ برابر شدن دارد‌
 علی اعتمادی، فعال حوزه نیروگاهی در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به ظرفیت صنعت برق در ایران گفت: صنعت برق کشور در حال حاضر هم به لحاظ ظرفیت نصب شده

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شبکه برق ایران ،  علی اعتمادی، فعال حوزه نیروگاهی در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به ظرفیت صنعت برق در ایران گفت: صنعت برق کشور در حال حاضر هم به لحاظ ظرفیت نصب شده و هم به لحاظ توان فنی و مهندسی در سطح منطقه حائز رتبه برتر است.
اعتمادی با اشاره به یک رکورد بزرگ برای صنعت برق گفت: از سال ۸۲ تاکنون در شبکه برق کشور فروپاشی سراسری اتفاق نیفتاده و این امرنشانگر پایداری سراسری شبکه برق کشور طی بیست و دو سال گذشته بوده و این امر در صنعت برق کشور موفقیتی بزرگ بشمار می‌آید.
وی افزود: امروز در حوزه ساخت نیروگاه بین سه کشور برتر دنیا هستیم و با غول‌های فناوری جهان رقابت می‌کنیم.
این فعال نیروگاهی گفت: البته یک سری موارد از جمله انحصار در صنعت برق توسط دولت در کنار تعرفه‌گذاری غلط در دهه‌های پیش سبب شده بود تا ظرفیت شبکه برق ایران به درستی در اقتصاد کشور مورد استفاده قرار نگیرد.
اعتمادی تاکید کرد: موقعیت جغرافیای انرژی و آب ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا زیرساخت‌های حوزه آب و برق در کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه با اختلاف قابل توجهی برتر است. برای مثال در شرایطی که نزدیک به ۱۰۰ درصد شهرها و روستاهای کشور از زیرساخت برق استفاده می‌کنند، در بسیاری از کشورهای همسایه استفاده از برق پایدار در حد آرزو است.
وی تاکید کرد: تغییر رویکرد دولت سیزدهم پیرامون مسئله انرژی در صورتی که با استفاده از تقاضای برق همسایه‌های کشور از جمله عراق و افغانستان همراه شده و ظرفیت‌های تولید انرژی از جمله کریدور بادی شرق کشور فعال شود، می‌تواند زمینه تبدیل ایران به قطب انرژی منطقه را مهیا کند.
اعتمادی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در توسعه دیپلماسی اقتصادی گفت: در صورتیکه فضا برای بخش خصوصی صنعت نیروگاهی مهیا شود، به راحتی می‌توان درآمد ارزی ناشی از صادرات برق و خدمات فنی و مهندسی را ۱۰ برابر کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=131871

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.