1

صدور مجوز بیش از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با گذشت یکسال از راه اندازی تابلوی برق سبز تاکنون

  • کد خبر : 130925
  • 20 اردیبهشت 1403 - 11:34
صدور مجوز بیش از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با گذشت یکسال از راه اندازی تابلوی برق سبز تاکنون
دکتر محمود کمانی در مراسم مبادله تفاهم‌نامه تأمین مالی پروژه‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق میان ساتبا و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران با خاطرنشان

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ساتبا، دکتر محمود کمانی در مراسم مبادله تفاهم‌نامه تأمین مالی پروژه‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق میان ساتبا و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران با خاطرنشان بر اینکه خرید و فروش برق در این تابلو با قیمت مناسب در حال انجام است، اظهار کرد: در مدل تابلوی برق سبز، سرمایه گذار به احداث نیروگاه می پردازد و برق تولیدی را در بورس عرضه می کند.
وی با بیان اینکه با نگاه مثبت دولت و همکاری همه دستگاه ها، اقدامات موثری برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر، انجام و در طی دو سال گذشته بسته های مختلفی تدوین شده است، اضافه کرد: مجوزها از نهادهای بالادستی همچون شورای عالی انرژی، شورای اقتصاد و هیات دولت گرفته شده است.
کمانی، بسته های توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور را برشمرد و بیان کرد: از جمله بسته های توسعه نیروگاهی می توان به بسته ۴۰۰۰ مگاوات و ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی اشاره کرد که مقدمات کار آنها انجام شده و قراردادهای مرتبط با آن برگزار شده است. همچنین برای ترغیب صنایع در جهت توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر، بسته ۳۲۰۰ مگاواتی در نظر گرفته شده که توسط صنایع در حال ساخت است؛ اقدامات مرتبط با برگزاری مناقصه ساخت ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی نیز در حال انجام است.
رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا) با اشاره به اینکه تعداد بیشماری نیروگاه با مقیاس ۲۰۰ و ۴۰۰ مگاوات در حال ساخت است، یادآور شد: مدل های متفاوتی برای سرمایه گذاری در حوزه تجدیدپذیر برای ساخت نیروگاه مقیاس کوچک، متوسط و بزرگ مشخص شده که در بخش های خانگی، حمایتی، کشاورزی و … در حال اجراست.
وی با تاکید بر اینکه نگاه صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به حوزه بهینه سازی و توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر، ارزشمند و برای کشور لازم است، بیان کرد: به نتیجه رسیدن ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر نیازمند تامین مالی است که در این زمینه صندوق های نوآوری و شکوفایی، صندوق وزارت نیرو، صندوق توسعه ملی و صندوق محیط زیست در حال فعالیتند.
کمانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با امضای تفاهم نامه با صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت بتوانیم تامین مالی بخشی از نیروگاه های با مقیاس متوسط را تا سقف ۳ مگاوات به نتیجه برسانیم .

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130925

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.