4

صرفه جویی دولت در مصرف برق با یکی درمیان کردن روشنایی اتوبان‌ها

  • کد خبر : 39083
  • 04 دی 1399 - 16:44
صرفه جویی دولت در مصرف برق با یکی درمیان کردن روشنایی اتوبان‌ها
سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه دولت صرفه جویی در مصرف برق را با یکی در میان کردن روشنایی اتوبان‌ها و خیابان‌ها آغاز کرد افزود: در راستای کاهش مصرف سوخت یا گاز در نیروگاه‌هایی که مصرفشان آبی یا غیر گازی می‌باشد هم در تلاشیم تا کاهش مصرف برق را عملیاتی کنیم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه دولت صرفه جویی در مصرف برق را با یکی در میان کردن روشنایی اتوبان‌ها و خیابان‌ها آغاز کرد افزود: در راستای کاهش مصرف سوخت یا گاز در نیروگاه‌هایی که مصرفشان آبی یا غیر گازی می‌باشد هم در تلاشیم تا کاهش مصرف برق را عملیاتی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در ارتباط تصویری با استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: امسال به آن دسته از مشترکین که نسبت به دوره مصرف تابستان گذشته خودشان برق کمتری مصرف کرده بودند حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پاداش هزینه مصرف پرداخت شد البته بر اساس مصوبه هیأت وزیران این پاداش‌ها برای زمستان پیش رو هم خواهد بود.

او با بیان اینکه دولت صرفه جویی در مصرف برق را با یکی در میان کردن روشنایی اتوبان‌ها و خیابان‌ها آغاز کرد افزود: در راستای کاهش مصرف سوخت یا گاز در نیروگاه‌هایی که مصرفشان آبی یا غیر گازی می‌باشد هم در تلاشیم تا کاهش مصرف برق را عملیاتی کنیم.

مشهدی با بیان اینکه اگر دمای محل سکونت خود را یک درجه کاهش دهیم می‌توانیم تا ۶ درصد مصرف سوخت را پایین بیاوریم ادامه داد: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق این امکان فراهم می‌شود که روزانه ۷۰ میلیون متر مکعب گاز تولید شود ضمناً اگر مردم مصرف سوخت خود را پایین بیاورند دیگر نیازی نیست که سراغ سوخت جایگزین برویم.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیما هم گفت: از آنجا که کوره‌های آجرپزی ما از مازوت به عنوان سوخت دوم و جایگزین بهره می‌گیرد امسال مطابق سال‌های گذشته مازوت مورد نیاز به ما نرسید و این اتفاق آسیب جدی به صنعت ما وارد خواهد کرد با چنین اتفاقی مجبور خواهیم بود آجر نسوز مورد نیاز خود را از خارج و با قیمت گزاف وارد نماییم.

او از قطع ناگهانی گاز حدود ۳۵ الی ۴۰ کوره آجرپزی خبر داد و تصریح کرد: پس از قطع ناگهانی و بدون اطلاع گاز مصرفی کوره‌ها حتی برای مصرف گرمایشی هم به این بخش از صنعت، گازی داده نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39083
  • ارسال توسط :
  • منبع : برق نیوز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.