2

ضریب ایمنی آب شرب اهواز افزایش خواهد یافت

  • کد خبر : 23974
  • 18 اردیبهشت 1399 - 18:08
ضریب ایمنی آب شرب اهواز افزایش خواهد یافت
با توجه به اینکه آب غدیر از منابع آب کرخه است و کیفیت بالاتری نسبت به آب رودخانه کارون دارد، زمانی که حجم آن بر روی فیلتراسیون و مخازن ذخیره بیشتر شود و به نوعی آب کرخه از کارون پیشی بگیرد، باعث می شود که کیفیت آب شرب اهواز بهبود یابد.

دکتر علیدادی: مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی این طرح به زودی وارد مدار آب شرب اهواز می شود و تا تابستان حجم زیادی از آب شرب را وارد مدار آب اهواز خواهد کرد. با این دو طرحی که امروز شاهد بودیم، ضریب ایمنی آب شرب در اهواز تا پیش از تابستان امسال افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار تابا ،معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در حاشیه آیین افتتاح خط انتقال بای­ پس غدیر در تصفیه خانه شماره ۲ اهواز گفت: این خط باعث می شود آب طرح غدیر مستقیما به سمت فیلترهای ثقلی تصفیه آب اهواز در ایستگاه تصفیه شماره ۲ اهواز برود.

نیروگاهیان

دکتر صابر علیدادی افزود: در کنار این خط، مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی جدید شهرستان اهواز نیز مورد توجه قرار گرفت که ورود آن به شبکه باعث می­ شود فیلترهای شفاف سازی که در طول این سال ها تعمییر و پاکسازی نشده بودند؛ از مدار خارج شده و کار بازسازی و تعمییرات برروی آنها صورت پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آب غدیر از منابع آب کرخه است و کیفیت بالاتری نسبت به آب رودخانه کارون دارد، زمانی که حجم آن بر روی فیلتراسیون و مخازن ذخیره بیشتر شود و به نوعی آب کرخه از کارون پیشی بگیرد، باعث می شود که کیفیت آب شرب اهواز بهبود یابد.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خاطر نشان کرد: افتتاحیه این خط انتقال علاوه بر افزایش کیفیت آب شرب اهواز بر روی کمیت آب شرب این شهر نیز نقش عمده ای خواهد داشت.

وی با اشاره به مختصات این طرح ادامه داد: این پروژه تقریبا ۳۵۰ متر خطوط انتقال ۱۰۰۰ و ۱۴۰۰ را در خود دارد و هزینه اجرای آن مبلغی معادل سی میلیارد ریال بوده است که توسط سازمان آب و برق خوزستان تامین شد. همچنین کارفرمای این طرح سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار آن قرارگاه خانم الانبیاء بوده است.

دکتر علیدادی گفت: آزمون کیفی مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی این طرح هنوز به صورت کامل صورت نگرفته است و اکنون در حال انجام است. این مخزن چند سالی ست که از عمر احداث آن می گذرد ولی به دلایل فنی تاکنون راه اندازی نشده و به بهره برداری نرسیده است بنابراین سازمان آب و برق خوزستان با ورود به این مساله در حال آزمون کیفی و راه اندازی نهایی این مخزن است.

وی در پایان خبر داد: مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی این طرح به زودی وارد مدار آب شرب اهواز می شود و تا تابستان حجم زیادی از آب شرب را وارد مدار آب اهواز خواهد کرد. با این دو طرحی که امروز شاهد بودیم، ضریب ایمنی آب شرب در اهواز تا پیش از تابستان امسال افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23974

مطالب پیشنهادی

30اردیبهشت
حفر ۱۸ حلقه چاه آب شرب در چهارمحال و بختیاری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

حفر ۱۸ حلقه چاه آب شرب در چهارمحال و بختیاری

30اردیبهشت
۲ حلقه چاه آب در تنکابن بهسازی و تجهیز شد
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

۲ حلقه چاه آب در تنکابن بهسازی و تجهیز شد

30اردیبهشت
پروژه های جهاد آبرسانی روستایی آذربایجان شرقی سرعت گرفت

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.