0

طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد

  • کد خبر : 129103
  • 29 فروردین 1403 - 18:59
طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: تکنولوژی طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالا پربازده نیروگاهی با موفقیت‌ در کشور بومی‌سازی شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو ، مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: تکنولوژی طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالا پربازده نیروگاهی با موفقیت‌ در کشور بومی‌سازی شد.

“علی عیسی‌پور” با اشاره به اینکه این پروژه برای نخستین بار با راندمان حداقل ۹۵ درصد و برچسب راندمان IE3 ساخته شده است، افزود: در این طرح از تعدادی الکتروموتور قدیمی نیروگاه رامین اهواز اندازه‌برداری و مدل‌سازی صورت گرفت و در ادامه طبق استانداردهای جهانی الکتروموتورهای نیروگاهی با رعایت پارامترهای مهم ابعادی، طراحی مجدد با هدف بهبود بازدهی الکتروموتورها انجام شد.

وی ادامه داد: پس از طراحی، تحلیل نرم‌افزاری و صحت‌سنجی پارامترهای مهم با استانداردهای جهانی، ساخت قالب و ریخته‌گری قطعات صورت گرفت. در نهایت در این پروژه اولین الکتروموتور نیروگاهی پربازده با پارامترهای الکتریکی و مکانیکی بهبود یافته از جمله توان مصرفی، گشتاور راه‌اندازی، گشتاور ماکزیمم و… طراحی و ساخته شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129103

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.