1

ظرفیت خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد

  • کد خبر : 126863
  • 09 فروردین 1403 - 11:52
ظرفیت خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد
علی‌رغم وجود ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه تجدیدپذیرها، طی سال‌های گذشته آنطور که باید به این حوزه توجه نشد، اما در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ قفل این موضوع شکسته شد و تجدیدپذیرها نیز در قطار توسعه قرار گرفتند.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو، علی‌رغم وجود ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه تجدیدپذیرها، طی سال‌های گذشته آنطور که باید به این حوزه توجه نشد، اما در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ قفل این موضوع شکسته شد و تجدیدپذیرها نیز در قطار توسعه قرار گرفتند.

در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر منصوبه در سراسر کشور بیش از ۱۱۶۶ مگاوات بوده که سهم نیروگاه‌های خورشیدی از این میزان بیش از ۵۱۳ مگاوات و سهم نیروگاه‌های بادی از این ظرفیت بیش از ۳۶۶ مگاوات است.

در سالی که گذشت بالغ بر ۱۰هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث تجدیدپذیرها اضافه شد و آنطور که اعلام شده کار ساخت این نیروگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام خواهد رسید و با تزریق توان این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری برق شاهد جهش بی‌سابقه‌ای در توسعه نیروگاهای تجدیدپذیر خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126863

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.