4
معاون هماهنگي توزيع توانير خبر داد:

کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه‌ها با تعدیل روشنایی‌ها در کشور

  • کد خبر : 39835
  • 14 دی 1399 - 17:51
کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه‌ها با تعدیل روشنایی‌ها در کشور
"غلامعلي رخشاني مهر" با اشاره به اينكه هم اكنون 9 ميليون چراغ روشنايي در كشور نصب شده كه اين رقم بسيار بيشتر از استانداردهاي بين‌المللي است، افزود: در حال حاضر بيشتر چراغ‌هاي نصب شده در بزرگراه‌ها از نوع لامپ‌هاي 400 وات است كه با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد در بسياري از نقاط مي‌توان اين لامپ‌ها را به 100 وات تغيير و از ظرفيت آن براي كاستن از مصرف سوخت نيروگاه‌ها بهره برد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه با اجرای طرح تعدیل روشنایی‌ها در بزرگراه‌ها و معابر اصلی، ۳۰۰ مگاوات از مصرف برق کاسته شده است، گفت: این طرح تاکنون کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه‌های کشور را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “غلامعلی رخشانی مهر” با اشاره به اینکه هم اکنون ۹ میلیون چراغ روشنایی در کشور نصب شده که این رقم بسیار بیشتر از استانداردهای بین‌المللی است، افزود: در حال حاضر بیشتر چراغ‌های نصب شده در بزرگراه‌ها از نوع لامپ‌های ۴۰۰ وات است که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد در بسیاری از نقاط می‌توان این لامپ‌ها را به ۱۰۰ وات تغییر و از ظرفیت آن برای کاستن از مصرف سوخت نیروگاه‌ها بهره برد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر، تامین انرژی در زمستان را چالشی جهانی دانست و اضافه کرد: بررسی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف مصرفی، نشانگر آن است که می‌توان تا ۲ هزار مگاوات مصرف برق را کاهش داد که همین میزان می‌تواند کمک بسیار زیادی به تامین سوخت نیروگاه‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی در این زمینه به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مصرف انرژی شرکت‌ها به صورت روزانه مورد پایش قرار می‌گیرد.
رخشانی مهر در عین حال با بیان این که بررسی دما نیز نشانگر آن بود که میانگین دما نسبت به ۱۰ سال گذشته تغییری نداشته است، ادامه داد: با این حال در سال جاری شاهد افزایش مصرف انرژی در کشور هستیم که به این منظور به دنبال جلب همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش روشنایی معابر، میادین، پارک‌ها و تابلوهای تبلیغاتی هستیم که در کاهش مصرف برق و در نتیجه به طور مستقیم در کاستن از میزان گاز مصرفی نیروگاه‌ها اثرگذار است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر، از برنامه‌ریزی و انجام اطلاع‌رسانی تلفیقی گسترده برای تشویق مردم در بهینه سازی مصرف انرژی (برق و گاز) خبر داد و گفت: کنترل مصرف در همه دستگاه‌های اداری از دیگر برنامه‌هایی است که به اجرا درآمده است.
رخشانی مهر در عین حال تاکید کرد: در خصوص تعاملات میان دستگاهی، نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های بیشتری هستیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39835
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.