2
با رویکرد زلزله فرضی؛

مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در مشهد برگزار شد

  • کد خبر : 97185
  • 26 بهمن 1401 - 23:30
مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در مشهد برگزار شد
در این مانور یک روزه که با رویکرد زلزله فرضی در تاسیسات زیربنایی صنت آب و برق عملیاتی شد، دفاترمدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا استان‌های خراسان شمالی، سمنان و گلستان همراه با تجهیزات کامل و نیروی انسانی ماهر، توان فنی و حرفه‌ای خود را برای رفع اتفاقات احتمالی ناشی از زلزله به نمایش گذاشتند.

مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو (صنعت آب و برق منطقه شرق کشور) به محوریت شورای هماهنگی مدیران عامل و مدیریت بحران صنعت آب و برق خراسان رضوی در شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این مانور یک روزه که با رویکرد زلزله فرضی در تاسیسات زیربنایی صنعت آب و برق عملیاتی شد، دفاترمدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا استان‌های خراسان شمالی، سمنان و گلستان همراه با تجهیزات کامل و نیروی انسانی ماهر، توان فنی و حرفه‌ای خود را برای رفع اتفاقات احتمالی ناشی از زلزله به نمایش گذاشتند.

این گزارش حاکی است پس از اعلام و هشدار ستاد مرکزی، نیروهای مستقر در ستاد فرماندهی به محل‌های خسارت دیده از زلزله اعزام شدند و اقدام به رفع اتفاق خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع  و برقراری جریان آب مشترکان کردند.

“سید ابراهیم علوی” و “حسین اسماعیلیان” مدیران عامل شرکت‌های آبفای خراسان رضوی و مشهد قبل از آغاز عملیات، از ماشین آلات و تجهیزات مستقر در ستاد فرماندهی بازدید کردند.

 

 

نیروگاهیان

در مراسم افتتاح مانور که در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی خراسان تشکیل شد “محمد طاهری” رئیس شورای هماهنگی و انسجام بخشی شرکت‌های تابعه خراسان رضوی درباره اهمیت آمادگی دفاتر مدیریت بحران سخن گفت و بر شناخت شیوه‌های نیل به پایداری و کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های صنعت آب و برق تاکید کرد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری هم از شناسایی ۴۷ تهدید در استان خراسان رضوی خبر داد و رصد و پایش تهدیدات در حوزه پدافندی و مراقبتی را ضروری خواند.

هاشم جنگی با اشاره به ابلاغ ۱۲ آئین نامه، شیوه‌نامه و دستورالعمل از جانب دبیرخانه دائم پدافند غیرعامل کشور به استان‌ها ، بر امن سازی زیرساخت‌های سایبری و IT تاکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=97185
  • نویسنده : پروانه عابدین
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.