2

مانور مدیریت بحران در نیروگاه گازی دورود برگزار شد

  • کد خبر : 105634
  • 27 خرداد 1402 - 21:52
مانور مدیریت بحران در نیروگاه گازی دورود برگزار شد
مانور مدیریت بحران با همکاری مشترک نیروگاه گازی دورود و صنایع دفاعی قمربنی هاشم در محل این نیروگاه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، در این مانور که با فرض وقوع زلزله ۶ ریشتری و آسیب به خط سوخت رسانی و حریق گسترده برگزار گردید، عملیات شبیه سازی مقابله با حریق، جستجوی مصدومین زلزله، ایزوله خط سوخت رسانی، دسته بندی و امداد رسانی به مصدومین با موفقیت اجرا شد.

رییس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح با بیان اهداف این مانور گفت: ضرورت ارتقای آمادگی اعضای مدیریت بحران برای مقابله با شرایط اضطراری در نیروگاه های تحت پوشش این شرکت، موجب تدوین برنامه هایی با محور انجام مانور در حوزه های مختلف می شود تا کارکنان واحد‌های امدادی با انجام تمرینات لازم بتوانند در شرایط واقعی هم آمادگی مهار حوادث را داشته باشند.

بهنام رحیمی در خصوص فرآیند اجرای این مانور افزود: با فرض وقوع زلزله و ایجاد حریق در داخل نیروگاه گازی دورود، از سوی مدیریت نیروگاه، تماس بی سیم با اعضای تیم مدیریت بحران شامل تیم های عملیاتی، ایمنی و آتش نشانی و بهداشت به محل حادثه فراخوان و تمامی اقدامات انجام شده طبق سناریوی تدوین شده انجام گردید.

وی‌ ادامه داد؛ در زمان اجرای مانور ایمن سازی و ایزوله خط سوخت رسانی انجام شد و بلافاصله با هماهنگی های به عمل آمده از سوی فرمانده عملیات، خودروهای پیشرو و سنگین آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی های لازم و تعیین اولویت های کاری، تیم اطفای حریق، با استفاده از ظرفیت منابع اطفای حریق در محل حادثه و بکارگیری خودروی آتش نشانی سنگین، اقدام به مهار آتش نمودند و مسولیت ورود و خروج افراد به محل حادثه، تماس با تیم امدادی صنایع دفاعی قمربنی هاشم، تیم های عملیاتی شهری، و سایر اقدامات از وظایف تیم حفاظت در زمان اجرای مانور بود.

رحیمی در پایان گفت: افزایش سطح آمادگی تیم های عملیاتی در مواجهه با شرایط واقعی، سنجش سرعت عمل گروه های امداد و نجات، بررسی سرعت عمل تیم های امدادی، و مقابله با شرایط احتمالی وقوع هرگونه حادثه احتمالی، از اهدافی بود که در این عملیات شبیه سازی به دست آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=105634
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.