5

مجتمع آبرسانی لاکوم- لرزنه سوادکوه افتتاح شد/ بهره‌مندی ۵۰۰ خانوار دو روستای سوادکوه از آب آشامیدنی سالم

  • کد خبر : 55605
  • 09 مرداد 1400 - 21:43
مجتمع آبرسانی لاکوم- لرزنه سوادکوه افتتاح شد/ بهره‌مندی ۵۰۰ خانوار دو روستای سوادکوه از آب آشامیدنی سالم
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه فقط 14 درصد از آب سطحی در استان استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: 190 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در شهرستان سوادکوه وجود دارد که 47 کیلومتر فرسوده است.

با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی لاکوم- لرزنه سوادکوه با صرف اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال، تعداد ۵۰۰ خانوار این دو روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “بهزاد برارزاده” مدیرعامل شرکت آبفای مازندران در آئین افتتاح این طرح اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به آبرسانی روستایی و تخصیص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی، مجتمع آبرسانی لاکوم و لرزنه با هدف تامین آب شرب پایدار با فشار مناسب و بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی، ایجاد ذخیره مطمئن در مواقع پیک مصرف برای ۵۰۰ خانوار روستاهای لاکوم و لرزنه با صرف هزینه‌ای حدود ۳۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

 

نیروگاهیان

وی افزود: برای بهره‌برداری از این طرح آبرسانی عملیاتی که شامل بهسازی دو دهنه چشمه، احداث ۵ واحد ایستگاه پمپاژ هر کدام با ظرفیت آبدهی ۴ لیتر در ثانیه، لوله‌گذاری ۸ هزار متر خط انتقال و ۷ هزار متر شبکه توزیع، همچنین احداث ۶ واحد مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب،  اجرای خطوط انتقال برق به طول ۴۵۰۰ متر به همراه نصب ترانس برای ایستگاه‌های پمپاژ انجام شده است .
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه فقط ۱۴ درصد از آب سطحی در استان استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۹۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در شهرستان سوادکوه وجود دارد که ۴۷ کیلومتر فرسوده است.
برارزاده ابراز امیدواری کرد: با اتمام پروژه تصفیه‌خانه آب دراسله مشکل کمبود و افت فشار آب در این شهرستان مرتفع شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=55605
  • نویسنده : بهمن آذرمنش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.