5

مدیریت و مهار سیلاب‌های اخیر در سدهای بزرگ کشور

  • کد خبر : 38687
  • 29 آذر 1399 - 19:46
مدیریت و مهار سیلاب‌های اخیر در سدهای بزرگ کشور
موسوی کانی: حجم آورد سدهای شرکت از ابتدای سال آبی 1400-1399‌ تا نیمه اول آذر بالغ بر 2 میلیارد مترمکعب بوده که 38 درصد آن در نیمه اول آذر با وقوع بارش‌های اخیر تحقق یاقته است.

همزمان با بارش‌های اخیر، جریان سیلاب به‌طور کامل در مخازن سدهای بزرگ کشور مهار شد و حجم خالی مخازن سدها به ۲٫۶ میلیارد متر مکعب رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیدمحمد موسوی کانی” مدیر امور برنامه‌ریزی تولید و بازار آب و برق شرکت آب و نیرو ضمن اعلام آمادگی کامل سدها برای مواجهه با سیلاب‌های آتی گفت: طی پیش‌بینی‌های صورت گرفته هواشناسی در خصوص وقوع سیلاب‌های بزرگ در حوضه‌های غرب و جنوب غرب، حجم آورد تحقق یافته نیمه اول آذر در سدهای شرکت حدود ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۸۷ درصد آن مربوط به سدهای کارون۴، گتوند و سیمره بوده و  جهت مدیریت بهینه مخازن نیمی از آن همراه با تولید انرژی رهاسازی شد.

وی افزود: حجم آورد سدهای شرکت از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹‌ تا نیمه اول آذر بالغ بر ۲ میلیارد مترمکعب بوده که ۳۸ درصد آن در نیمه اول آذر با وقوع بارش‌های اخیر تحقق یاقته است.
موسوی کانی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون نیروگاه‌های زیرمجموعه آب و نیرو حدود ۸۵۰ گیگاوات ساعت تولید انرژی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: با وقوع این بارش‌ها و ذخیره سازی مناسب آورد در سدهای شرکت آب و نیرو و همچنین آمادگی واحدهای نیروگاهی، مدیریت مخازن به نحوی صورت خواهد گرفت تا با توجه به شروع فصل سرما و محدودیت سوخت نیروگاه‌های حرارتی بار دیگر نیروگاه‌های برق‌آبی نقش ویژه خود را در تأمین نیاز مصرف زمستان نشان دهند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38687
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.