1
ایلنا از گلستان گزارش می‌دهد:

مسئولان اگر رشدتولید می‌خواهند برق‌ صنایع را قطع نکنند

  • کد خبر : 124780
  • 19 اسفند 1402 - 12:18
مسئولان اگر رشدتولید می‌خواهند برق‌ صنایع را قطع نکنند
ظرفیت تولید برق در گلستان ۱۵۰۰ مگاوات است و بیش از ۶۰۰ مگاوات کمبود برق مورد نیاز گلستان از طریق دیگر استان‌ها از جمله مازندران و . . . تامین می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار ایلنا از گرگان، ظرفیت تولید برق در گلستان ۱۵۰۰ مگاوات است و بیش از ۶۰۰ مگاوات کمبود برق مورد نیاز گلستان از طریق دیگر استان‌ها از جمله مازندران و . . . تامین می‌شود.

هر ساله افت ولتاژ و قطعی برق مشکلاتی برای مردم و تولیدکنندگان به وجود می‌آورد. طی یک سال اخیر مسئولان استان اقداماتی برای جبران کمبود برق انجام دادند ولی هنوز باید اقدمات موثرتری در استان انجام شود.

گلستان ظرفیت های  مانند انرژی خورشیدی و نیروگاه برق آبی دارد که می‌تواند این کمبود برق را جبران کند. در ماه اخیر مسئول طرح مطالعه ایجاد نیروگاه برق آبی (شرکت سازه آب) گلستان گفت که حدود ۷۵ نقطه استان، امکان سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه برق‌آبی با تولید ۵۰ مگاوات برق وجود دارد.

تعدادی از سرمایه گذاران که به استان برای سرمایه گذاری ورود پیدا کردند از کمبود برق به خصوص در بهار و تابستان گله مند هستند. وزیر نیرو که به همراه رئیس جمهور در اسفند سال ۱۴۰۰ به استان سفر کرده بود اعلام کرد که گلستان  از استان‌های دیگر برق وارد می کند ولی تا سال ۱۴۰۴ میزان تولید و مصرف تراز خواهد شد.

اگر سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آباد کتول راه اندازی شود گلستان در تولید برق خودکفا می شود و با اجرای این طرح تولید برق در این نیروگاه از ۹۰۰ مگاوات به هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان در گفت وگو با ایلنا اظهارکرد: برای رفع کمبود برق در تابستان سال گذشته یک روز در هفته برق واحدهای تولیدی قطع می کردند که این کار باعث خسارت های سنگینی به تولیدکنندگان می شد.

رمضان بهرامی ادامه داد: در گلستان صنایع کوچک و متوسط فعالیت می کنند و ما صنایع بزرگ نداریم و باید در تابستان سال آینده برای قطعی یک‌روز در هفته برق صنایع تجدید نظر شود. دولت باید به صنایع  تسهیلات کم بهره برای خرید ژنراتور بدهد که این یکی از راهکارهای بسیار مهمی است که دولت و نمایندگان مجلس حتما پیگیر باشند.

وی گفت: متاسفانه در این روزهای زمستان برق واحدهای صنعتی استان قطع می شود و ما انتظار داریم دیگر در این مواقع برق را قطع نکنند. برق واحد های صنعتی استان بدون اعلام از سوی مسئولین مربوطه قطع می شود.

بهرامی بیان کرد: چطوری حرف از توسعه صنعتی و افزایش تولید زده می شود اما برق کافی به تولیدکنندگان داده نمی شود و انتظار رشد اقتصادی و ایجاد شغل هم دارند.

وی افزود: قطع بودن برق استان عدم مدیریت است و مدیران مربوط گلستانی با مدیریت جدی انجام دهند که برق صنایع قطع نشود. مسئولین  به تولید کنندگان توجه کنند و در روزهای پایانی سال قرار داریم باید به کارگران خود عیدی و حقوق بدهند.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال صدور جواز تاسیس واحد های صنعتی و اهدا زمین برای ساخت واحد های صنعتی در استان هستیم. مسئولین مربوطه موظف هستند که برق این واحد های صنعتی را وصل و تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان هم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده برای رفع کمبود برق در استان نیروگاه برق ۱۶ مگاواتی سیمین شهر در سالجاری افتتاح شد که کار بسیار مهمی  بود.

سیداحمد موسوی ادامه داد: این نیروگاه به ۳ فیدر وصل است و بخش خصوصی برای ساخت این پروژه پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد و با افتتاح این پروژه در استان گلستان، ۴۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

وی تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۰ مگاواتی علی آباد کتول عملیات اجرایی آن آغاز شده است و با اجرای این طرح تولید برق در این نیروگاه از ۹۰۰ مگاوات به هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد. با اتمام این پروژه، گلستان در تولید برق خودکفا می‌شود.

وی گفت: بعد از بهره‌برداری نیروگاه علی آباد کتول برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و طی دوسال اخیر در استان هشت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط دولت به حوزه تقویت زیرساخت‌های توزیع برق استان تزریق شده است.

وی افزود: در تابستان سال گذشته برای جلوگیری از قطعی برق خانگی و صنعتی  با صنایع استان به توافق رسیدم و فعالیت تولیدی خود را یک روز در هفته به جای جمعه تعطیل می کردند.

وی یادآور شد:  ۱۰۰ واحد صنعتی دارای مصرف برق ۵۰۰ مگاوات خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی در گلستان وجود دارد. در استان بیش از ۶۰۰ هزار مشترک برق که عمده آن‌ها خانگی هستند وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ انعشاب صنعتی در استان داریم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۱ مورد انشعابات صنعتی به کارخانه و واحدهای صنعتی استان ارائه دادیم. تمام تلاش خود را انجام می دهیم که تولیدکنندگان مشکل برق نداشته باشند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=124780

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.