6

نخستین بار، ساخت دستگاه کالیبراتور در نیروگاه شهید عباسپور

  • کد خبر : 23626
  • 14 اردیبهشت 1399 - 18:55
نخستین بار، ساخت دستگاه کالیبراتور در نیروگاه شهید عباسپور
افشین قلی پور افزود: با توجه به اهمیت کالیبراسیون و اطمینان از عملکرد مکانیزم حفاظتی اضافه سرعت در واحدهای برق آبی ، ساخت دستگاه شبیه ساز و کالیبراتور PENDULUM ، برای اولین بار در کشور در دستورکار قرارگرفت. وی با بیان اینکه دستگاه مذکور شرایط اضافه سرعت واحد را به صورت کنترل شده مهیا می سازد و تنظیم کردن مکانیزم( PENDULUM) را دراختیار کاربر قرار می دهد افزود: در این روش مکانیزم حفاظتی اضافه سرعت مطابق با شرایط واقعی، تحت سرعت زاویه ای شرایط حادثه رد بار(LOAD REJECTION ) قرارمی گیرد.

مدیر تعمیرات سد و نیروگاه شهید عباسپور از ساخت و راه اندازی دستگاه شبیه ساز و کالیبراتورMECHANICAL OVER SPEEDخبر داد .

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، افشین قلی پور افزود: با توجه به اهمیت کالیبراسیون و اطمینان از عملکرد مکانیزم حفاظتی اضافه سرعت در واحدهای برق آبی ، ساخت دستگاه شبیه ساز و کالیبراتور PENDULUM ، برای اولین بار در کشور در دستورکار قرارگرفت.

وی با بیان اینکه دستگاه مذکور شرایط اضافه سرعت واحد را به صورت کنترل شده مهیا می سازد و تنظیم کردن مکانیزم( PENDULUM) را دراختیار کاربر قرار می دهد افزود: در این روش مکانیزم حفاظتی اضافه سرعت مطابق با شرایط واقعی، تحت سرعت زاویه ای شرایط حادثه رد بار(LOAD REJECTION ) قرارمی گیرد.

نیروگاهیان

مدیر تعمیرات سد شهید عباسپور در ادامه گفت: کلیه مراحل طراحی ،تامین متریال و ساخت این دستگاه توسط شرکت تعمیرات نیروگاهها و در حضور نماینده سازمان آب و برق خوزستان و شرکت تولید و بهره برداری انجام و تست گردید . این مکانیزم در صورت افزایش سرعت واحد، جهت جلوگیری از خطرات وحوادث احتماآبلی ، فرمان تریپ واحد وهمچنین بسته شدن شیر ورودی و دریچه های هیدورلیکی توربین را صادر می کند.

وی تصریح کرد: در روش قبلی جهت تنظیم عملکرد PENDULUMدر اضافه دور، عملا سرعت واحد افزایش داده می شد که با توجه به عمر بالا و فرسودگی واحدهای در حال بهره برداری، انجام چنین تستی دارای ریسک بالایی بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23626

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.