9

نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران امسال وارد مدار می‌شود/ تولید ۵ مگاوات برق در فاز نخست بهره‌برداری

  • کد خبر : 33903
  • 24 مهر 1399 - 8:55
نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران امسال وارد مدار می‌شود/ تولید ۵ مگاوات برق در فاز نخست بهره‌برداری
نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران در 25 کیلومتری جنوب شهرستان مشگین‌شهر اردبیل توسط شرکت تولید نیروی برق حرارتی در حال ساخت است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران به ظرفیت اولیه پنج مگاوات امسال در شهرستان مشگین‌شهر اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حائری به همراه مدیرعامل شرکت برق حرارتی در جریان بازدید از پروژه نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر با اشاره به اینکه مجوز لازم جهت تزریق نقدینگی به این پروژه دریافت شده است، ادامه داد: برای اولین بار در سال‌جاری خروجی پروژه زمین‌گرمایی مشگین شهر به تامین برق منجر خواهد شد.

نیروگاهیان

وی پیشرفت فعلی این پروژه را ۷۱ درصد برشمرد و افزود: این طرح به منظور ارزیابی و بهره‌برداری از مخزن زمین گرمایی شمال غرب سبلان، بومی‌سازی دانش فنی طراحی، ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های زمین‌گرمایی و همچنین ظرفیت‌سازی و توانمندسازی نیروی انسانی خبره و متخصص در دستور کار قرار گرفته است.
نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران در ۲۵ کیلومتری جنوب شهرستان مشگین‌شهر اردبیل توسط شرکت تولید نیروی برق حرارتی در حال ساخت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=33903

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.