1

نشست تخصصی مدیریت سبز و بهینه سازی مصرف انرژی به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد

  • کد خبر : 133529
  • 26 خرداد 1403 - 10:13
نشست تخصصی مدیریت سبز و بهینه سازی مصرف انرژی به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد
نشست تخصصی مدیریت سبز و بهینه سازی مصرف انرژی به مناسبت هفته محیط زیست و باحضور مدیران و روسای شرکت توزیع نیروی برق، سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، نشست تخصصی مدیریت سبز و بهینه سازی مصرف انرژی به مناسبت هفته محیط زیست و باحضور مدیران و روسای شرکت توزیع نیروی برق، سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد برگزار شد.

در این نشست تخصصی که به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست و خانه فناور محیط زیست استان مستقر در سازمان جهاددانشگاهی استان یزد برگزار شد، خانم مائده دهقانی مدیر خانه فناور محیط زیست و دبیر نشست تخصصی ضمن اشاره به ماموریت های خانه فناور محیط زیست استان، چالش های جهانی، منطقه ای و داخلی مرتبط با حفاظت محیط زیست در حوزه های مختلف و نیروگاه های تولید برق را تشریح و اقدامات موفق صورت گرفته توسط سایر کشورها را جهت کاهش اثرات آن تشریح کرد.

مهندس علی جم مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز ضمن خیرمقدم و تبریک هفته محیط زیست در این نشست با تاکید بر تعامل و هم اندیشی بین دستگاه ها برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در این حوزه، اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان را از قبیل؛ تعویض موتور کولرهای آبی موجود در استان با موتورهای کولر جریان مستقیم بدون جاروبک، الزام استفاده صنایع و ادارات از انرژی خورشیدی، تعویض و روکشدار کردن سیم های برق جهت کاهش میزان برخورد پرنده ها با شبکه های برق عنوان کرد. ایشان همچنین عایق کاری ساختمان ها بر اساس دستورالعمل نظام مهندسی ساختمان برای کاهش مصارف برق و گاز را بسیار مهم و نقش آن را در کاهش آلاینده های نیروگاهی با اهمیت خواند.

دکتر دهقانی رئیس جهاددانشگاهی استان یزد نیز ضمن  تبریک هفته محیط زیست و تقدیر از میزبانی شرکت توزیع برق، ابراز امیدواری کرد که در خانه فناوری محیط زیست مستقر در سازمان جهاددانشگاهی استان یزد شاهد اقدامات و فعالیت های ارزشمندی برای استان و کشور باشیم.

در انتهای این نشست تفاهم‌نامه همکاری در اجرای طرح ­های فناورانه و اقدامات مرتبط و موثر در حفاظت محیط زیست، کاهش آلودگی­ ها و بهینه­ سازی مصرف انرژی در واحدهای اداری، تجاری، صنعتی، نیروگاه ها ، خدماتی، کشاورزی و … مابین اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و خانه فناور محیط زیست استان یزد مستقر در سازمان جهاددانشگاهی و شرکت توزیع نیروی برق استان یزد منعقد و تبادل گردید.

گفتنی است این تفاهم نامه با هدف ارتقاء شاخص‌های حفاظت محیط زیست از وضعیت موجود به استانداردهای مصوب به منظور کاهش آلودگی و بهینه­ سازی مصرف انرژی با رویکرد مدیریت سبز منعقد شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133529

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.