2
با حضور مدیرعامل شرکت توانیر

نشست شورای پایایی برق منطقه ای خوزستان برگزار شد

  • کد خبر : 130757
  • 18 اردیبهشت 1403 - 11:33
نشست شورای پایایی برق منطقه ای خوزستان برگزار شد
در این نشست که با حضور مدیران عامل شرکتهای برق منطقه ای خوزستان و توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، مدیرعامل شرکت توانیر در سخنانی اظهار داشت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر،  در این نشست که با حضور مدیران عامل شرکتهای برق منطقه ای خوزستان و توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، مدیرعامل شرکت توانیر در سخنانی اظهار داشت: امسال وزارت نیرو ١٨٠ برنامه عملیاتی برای گذر از اوج بار تابستان ١۴٠٣ تدوین کرده که بخشی از این برنامه های عملیاتی مربوط به خوزستان است.
مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به نقش تعامل و همکاری صنعت برق خوزستان در حفظ پایداری شبکه، تصریح کرد: از بخشهای مهم طرحهای تدوین شده برای عبور از اوج بار تابستان، طرح های تشویقی مدیریت مصرف است که در این زمینه سال گذشته در استان خوزستان همکاری خوبی انجام شد، به نحوی که رشد مصرف متوقف شده است.
وی با اشاره به طرحهای تعریف شده در بخش افزایش ظرفیت و توسعه شبکه موجود و با قدردانی از اقدامات انجام شده در برق منطقه ای در به پایان رساندن اغلب طرحهای حیاتی تعریف شده اضافه کرد: در زمان باقیمانده تا شروع اوج بار انتظار می رود تمامی طرحهای حیاتی تعریف شده وارد مدار شوند تا قدرت مانور در شبکه افزایش یابد.
علی اسدی مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان و رییس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان در این نشست با ارائه گزارشی از آماده سازی شبکه برای عبور از اوج بار و مسائل پیش رو اظهار داشت: در دو بخش تعریف طرحهای جدید که همان طرحهای حیاتی ابلاغی وزارت نیرو است و بهینه سازی و افزایش ظرفیت شبکه موجود، ضمن اینکه اکثر این طرحها به بهره برداری رسیده در حال آماده سازی کامل شبکه برای عبور از اوج بار هستیم.
وی افزود: تنها در بخش بهینه سازی شبکه موجود، پست های شوشتر فرعی، عبدالخان، ماهشهر و مالکریم مسجد سلیمان با تعویض ترانس فزایش ظرفیت پیدا کرده و با نوسازی سایر تجهیزات، امنیت بهره برداری از پست ها نیز افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: ٨ طرح حیاتی گذر از پیک مانند پست و خط شاهد در بهبهان وارد مدار شده و سایر طرحها در حال نهایی و بهره برداری هستند.
اسدی با اشاره به پیک بار مصرف تابستان ١۴٠٢ و پیش بینی پیک بار مصرف تابستان ١۴٠٣، تصریح کرد: خوزستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و صنعتی بودن، از موقعیت ویژه ای برخوردار است و همه تلاش صنعت برق استان این است که برق پایداری را به مشترکین تحویل دهیم.
در این نشست همچنین مدیران شرکت های توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت شبکه و اقدامات خود ارائه کردند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130757

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.