2

نصب ۱۵۰۰ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی استان کرمان

  • کد خبر : 127999
  • 20 فروردین 1403 - 11:47
نصب ۱۵۰۰ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی استان کرمان
حمید علیدادی سلیمانی" با اشاره به اجرای  طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: در سال گذشته در استان کرمان 817 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه و 1500 دستگاه کنتور بر روی چاه‌های آب در استان کرمان نصب شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو(پاون)، “حمید علیدادی سلیمانی” با اشاره به اجرای  طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: در سال گذشته در استان کرمان ۸۱۷ حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه و ۱۵۰۰ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های آب در استان کرمان نصب شد.
وی افزود: اجرای برنامه سازگاری با کم آبی در استان کرمان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با اجرای این برنامه در مرحله اول آبخوان‌های استان به تعادل می‌رسند و در مرحله بعد دستیابی به آب قابل برنامه‌ریزی و احیا آبخوان‌ها در برنامه قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان تاکید کرد: در سال جاری همچنین مدیریت توامان آب و برق بر اساس برنامه‌های وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد و کشاورزان باید با کاهش برداشت و خاموش کردن چاه‌ها، میزان آب مصرفی خود را مدیریت کنند تا مشمول اعمال محدودیت برق قرار نگیرند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ استان کرمان در سال جاری و کاهش ذخیره حجم سدهای استان باید همه بخش‌ها اعم از شرب، صنعت و کشاورزی با کاهش برداشت به حفظ منابع آب زیرزمینی کمک کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127999

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.