2
مدیرعامل آبفای کشور:

نگرانی برای تامین آب شرب در کشور وجود ندارد

  • کد خبر : 134263
  • 04 تیر 1403 - 11:37
نگرانی برای تامین آب شرب در کشور وجود ندارد
"هاشم امینی" در نشست خبری با بیان این‌که از مهرماه سال گذشته وزارت نیرو برنامه‌ریزی خود را برای گذر از مقطع اوج تابستان متناسب با بارش‌ها تعریف کرد تا بدون قطع آب تابستان را پشت سر بگذاریم.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  وزارت نیرو (پاون)، “هاشم امینی” در نشست خبری با بیان این‌که از مهرماه سال گذشته وزارت نیرو برنامه‌ریزی خود را برای گذر از مقطع اوج تابستان متناسب با بارش‌ها تعریف کرد تا بدون قطع آب تابستان را پشت سر بگذاریم.
مدیرعامل آبفای کشور با بیان این‌که در برخی شهرها و استان‌ها مانند مشهد، گلستان، سیستان و بلوچستان و تهران نگرانی‌های جدی وجود داشت که برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مشکل تامین آب شرب آن‌ها برطرف شده است، در مورد برخورد با مشترکان پرمصرف و بدمصرف، اظهار داشت: مشترکان بد مصرف اگر به اخطارها توجه نکنند آب شرب آنها از ساعت ۹ صبح تا ۳ عصر قطع خواهد شد.
وی ادامه داد: سال گذشته این امر اجرا می‌شد و امسال هم با جدیت در مقطع اوج مصرف انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: اقدام‌های صورت گرفته برای مدیریت مصرف سبب شد رشد مصرف که پیش از این سه درصد بود به کمتر از ۱.۸ درصد برسد.
امینی تعداد مشترکان آب را حدود ۲۴ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد حدود ۳۴ میلیون انشعاب آب دارند.او تعداد مشترکانی که تا میزان الگو آب مصرف می‌کنند را ۵۵ درصد اعلام و بیان کرد: این تعداد ۳۹ درصد مصرف آب را دارند.
مدیرعامل آبفای کشور اضافه کرد: در قانون برنامه ششم توسعه قیمت‌گذاری‌ها به گونه‌ای است که مشترکان بدمصرف مشمول تعرفه‌های پلکانی می‌شوند که منجر به تغییر رفتار مصرف‌کنندگان نیز شده است.
امینی با اشاره به این‌که استفاده از پساب باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: از ظرفیت باید پساب‌ها برای صنعت و کشاورزی استفاده شود و حتی باید ظرفیت داخلی ساختمان‌ها نظیر فضای سبز باید از ظرفیت آب خاکستری تامین شود.
مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به طرح ملی جهاد آبرسانی گفت: ماحصل تلاش‌ها در جهاد آبرسانی در طول دولت سیزدهم منجر به ارتقای شاخص دسترسی به آب روستایی از ۸۲ درصد در ابتدای دولت به ۸۷ درصد در انتهای دولت شد و هم اکنون کوشش‌های انجام شده موجب شده است که بیش از ۵۷۰۰ روستا دارای آب شرب پایدار باشند.
سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در خصوص تصفیه فاضلاب خاطرنشان کرد: برنامه دولت سیزدهم در این بخش شامل اجرای ۴۶ طرح با حجم یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در کشور بود که در حال حاضر از این مقدار ۶۴۷ هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسیده است که حکایت از تحقق ۵۴ درصدی برنامه دارد.
وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اهمیت پساب به عنوان یک منبع پایدار آب برای مصارف غیرشرب، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بخشی از نیاز آبی صنایع بزرگ را از پساب تامین کرده است و ۶۴ قرارداد واگذاری پساب به روش بیع متقابل با ارزش روز ۱۰۸۰۰۰ میلیارد تومان منعقد شد.
مدیرعامل آبفای کشور در زمینه ارتباط با مراکز دانش‌بنیان و پژوهشی گفت: در طول دولت سیزدهم بیش از ۳۰ قرارداد با شرکت‌ها و مؤسسه‌های دانش‌بنیان در حوزه تحقیقات و خرید محصولات و خدمات و تولید و بومی ‌سازی محصولات و فرآیندهای فناورانه در موضوعات مختلفی مانند ارتقای کیفیت آب، هدررفت، بهینه‌سازی مصرف و شیرین‌سازی آب منعقد شد.
به گفته امینی در حوزه هوشمندسازی تاسیسات و شبکه‌ها تعداد شهرهای دارای این سامانه‌ها از ۹ شهر در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۲ شهر ارتقا یافته است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134263

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.