1

نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق هسته‌ای رکورد زد

  • کد خبر : 126122
  • 02 فروردین 1403 - 10:50
نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق هسته‌ای رکورد زد
رییس سازمان انرژی اتمی ایران توضیح داد: یک هیات 30 نفره از "انجمن نیروگاه‌های هسته‌ای وانا" که نیروگاه‌های اتمی این منطقه از جهان را پایش می‌کنند

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  اسپوتنیک، رییس سازمان انرژی اتمی ایران توضیح داد: یک هیات ۳۰ نفره از “انجمن نیروگاه‌های هسته‌ای وانا” که نیروگاه‌های اتمی این منطقه از جهان را پایش می‌کنند و بر عملکرد آن‌ها نظارت دارند؛ عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر را در مدت زمان ۱۵ روز بررسی و پایش کردند که بر اساس نتایج به‌دست آمده رتبه این نیروگاه در بالای جدول امتیازها و استانداردها قرار گرفت و جزو مقام‌های نخست در بازدهی و رفتار ایمن و حرفه‌ای شد.

وی تصریح کرد: این مساله برای کشور ما برگ زرینی محسوب می‌شود و افتخارآمیز است؛ بنده از متولیان امور در نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می‌کنم که در سال ۱۴۰۲ با تولید بیش از ۷٫۶ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، رکورد تازه‌ای را در بهره‌برداری از این نیروگاه به ثبت رساندند.
اسلامی عنوان کرد: خدا را شاکریم که سال ۱۴۰۲ را با موفقیت به پایان رساندیم و امیدواریم که با هدف‌گذاری‌هایی که برای توسعه نیروگاه‌های اتمی شده در سال ۱۴۰۳ بتوانیم پروژه‌های توسعه این نیروگاه‌ها را با هدف تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای دنبال کنیم و در کنار آن واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر را با سرعت بالاتری پیش ببریم.
یادآور می شود نیروگاه هسته‌ای بوشهر، نخستین تأسیسات هسته‌ای ایران می‌باشد که از گونه رآکتور آب فشرده با ظرفیت تولید ۱۰۲۴ مگاوات برق است. شرکت روسی اتم‌ستروی‌اکسپورت (وابسته یه شرکت روس اتم)، پیمانکار اصلی این نیروگاه است.
ساخت واحدهای نیروگاهی در نیروگاه اتمی بوشهر بزرگترین پروژه روسیه و ایران محسوب می شود. اولین واحد نیروگاه اتمی که با مشارکت فدراسیون روسیه تکمیل شد، در سپتامبر سال ۲۰۱۱ به سیستم ملی انرژی ایران متصل شد.
ساخت واحد شماره ۲ به طور رسمی در پاییز ۲۰۱۹ آغاز شد. پروژه ساخت واحدهای شماره ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر به مدت ۱۰ سال طراحی شده است. علاوه بر این، مسکو سوخت هسته ای لازم برای بهره برداری از راکتور واحد اول را به تهران می رساند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126122

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.