5
پس از انجام تعمیرات دوره‌ای؛

واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 49706
  • 24 اردیبهشت 1400 - 13:30
واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب به مدار تولید بازگشت
"کریم عباس‌زاده" مدیر نیروگاه حرارتی سهند بناب با اشاره به اینکه این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های مهم استان آذربایجان شرقی است که نقش بسزایی در تامین برق مورد نیاز منطقه دارد، گفت: تعمیرات دوره ای واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب طی 34 روز تلاش بی‌وقفه پرسنل این نیروگاه به پایان رسید.

واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب پس از ۳۴ روز تلاش شبانه روزی و انجام تعمیرات دوره‌ای، توانست با فراهم آوردن شرایط لازم، تولید خود را از سر بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “کریم عباس‌زاده” مدیر نیروگاه حرارتی سهند بناب با اشاره به اینکه این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های مهم استان آذربایجان شرقی است که نقش بسزایی در تامین برق مورد نیاز منطقه دارد، گفت: تعمیرات دوره ای واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب طی ۳۴ روز تلاش بی‌وقفه پرسنل این نیروگاه به پایان رسید.
وی ادامه داد: طی ۳۴ روز تعمیرات، بسیاری از عملیات‌های اصلاحی که بیشتر در تعمیرات نیمه اساسی قابل انجام است، صورت گرفت.
مدیر نیروگاه حرارتی سهند بناب، هدف از انجام تعمیرات دوره‌ای واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب را آمادگی برای تولید حداکثری در پیک تابستان ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: در این تعمیرات که با توجه به نیاز واحد و ایجاد آمادگی لازم نیروگاهی صورت گرفت، شستشوی توربین برای جلوگیری از کاهش تولید در تابستان سال جاری مد نظر بود.

 

نیروگاهیان

وی همچنین به اسیدشویی و تعمیرات گسترده در بویلر واحد یک، خصوصاً کف بویلر و بسیاری از اقدامات تعمیری که برای انجام آنها نیاز به خروج واحد بود، اشاره کرد.
شایان ذکر است، نیروگاه حرارتی سهند بناب با دو واحد تولیدی، از جمله نیروگاه‌های تحت پوشش شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی است که مجموعاً با ظرفیت ۶۵۰ مگاوات در ساعت، نقش تعیین کننده‌ای در تامین برق منطقه داشته و در ۱۰۰ کیلومتری تبریز به شهرستان بناب واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=49706
  • نویسنده : بهرام سرمست
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.