4

واحد ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه اصفهان به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 112031
  • 22 شهریور 1402 - 18:04
واحد ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه اصفهان به مدار تولید بازگشت
از زمان آتش‌سوزی برج خنک‌کننده واحد شماره چهار، این واحد نیروگاهی از مدار تولید خارج شد که با اتمام پروژه فوق و و اتصال آن به شبکه سراسری، شاهد پایدار شدن شرایط واحدها و افزایش تولید در نیروگاه اصفهان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان گفت: با اتمام پروژه مشترک‌سازی برج خنک‌کننده واحد دوم۳۲۰ مگاواتی نیروگاه اصفهان، واحد اول بخار این نیروگاه دوباره به شبکه سراسری پیوست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حسین امنیه با اعلام این خبر، افزود:واحد شماره چهار این نیروگاه به ظرفیت تولید نامی ۳۲۰ مگاوات در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برج خنک‌کن آن به دلیل بروز اشکال فنی دچار حریق شده بود. پس از بروز این حادثه روند ترمیم آن جهت بازگشت این واحد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت با انجام اقدامات مربوطه از توقف طولانی مدت این واحد جلوگیری بعمل آمده و واحد فوق مجدداً به شبکه سراسری بازگشت.

وی تاکید کرد: از زمان آتش‌سوزی برج خنک‌کننده واحد شماره چهار، این واحد نیروگاهی از مدار تولید خارج شد که با اتمام پروژه فوق و و اتصال آن به شبکه سراسری، شاهد پایدار شدن شرایط واحدها و افزایش تولید در نیروگاه اصفهان خواهیم بود.

امنیه خاطر نشان کرد: این پروژه طی دو ماه فعالیت شبانه‌روزی تیم‌های مهندسی و اجرایی با اتصال استخر ذخیره برج خنک‌کن واحد شماره پنج با کانال‌های رفت و برگشت آب گردشی برج خنک‌کن واحدها توسط سه خط لوله۷۴ اینچ به طول تقریبی ۴۰۰ متر امکان راه‌اندازی واحدهای ۳۲۰ مگاواتی با یک برج خنک‌کن را فراهم آورد و واحد شماره چهار به شبکه سراسری متصل گردید.

 

 

نیروگاهیان

وی در پایان گفت: این طرح باعث شد مدت زمان کافی در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم با بهترین انتخاب و با توجه به‌ شرایط آبی منطقه و کشور، نسبت به ساخت برج خنک‌کن این واحد اقدام کنیم.

نیروگاه اصفهان در جنوب‌غربی اصفهان واقع شده و دارای پنج واحد بخاری مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان اسمی تولید ۸۳۵ مگاوات است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=112031
  • نویسنده : محسن کاظمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.