1

تولید ۶.۸ میلیون مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه اصفهان در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 111098
  • 08 شهریور 1402 - 16:17
تولید ۶.۸ میلیون مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه اصفهان در دولت سیزدهم
تعمیرات انجام شده در نیروگاه اصفهان شامل تعمیرات اساسی و دوره ای کلیه واحدها، نصب اکسایتر واحدهای ۳۲۰مگاواتی ، اسیدشویی و راه اندازی سل شماره دو واحد ۳ با توجه به تغییر طرح جهت صرفه جویی در مصرف آب توسط متخصصین  نیروگاه اصفهان در طول بیش از ۵۲هزار ساعت به انجام رسیده است.

از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون نیروگاه بخار اصفهان شش میلیارد و۸۷۹ میلیون کیلووات ساعت برق توسط واحدهای بخار نیروگاه اصفهان تولید و تحویل شبکه سراسری گردیده است.

​به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حسین امنیه مدیرعامل نیروگاه اصفهان این میزان تولید را ناشی از انجام تعمیرات تخصصی و مهم در این نیروگاه عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در جهت افزایش مگاوات واحدهای بخاری نیروگاه اصفهان فعالیتهایی از قبیل اسیدشویی داخل لوله های کندانسور واحدهای ۱۲۰مگاواتی و ۵/۳۷ مگاواتی، واترجت داخل لوله های کندانسور واحد ۳۲۰مگاواتی، تعویض پکینگهای برج خنک کن واحد دوم ۳۲۰ مگاواتی به ظرفیت ۳۲۰مگاوات، افزایش زاویه ۸عدد از فن های برج خنک کن واحد دوم ۳۲۰مگاواتی با موفقیت صورت گرفت.

وی ادامه داد: تعمیرات انجام شده در نیروگاه اصفهان شامل تعمیرات اساسی و دوره ای کلیه واحدها، نصب اکسایتر واحدهای ۳۲۰مگاواتی ، اسیدشویی و راه اندازی سل شماره دو واحد ۳ با توجه به تغییر طرح جهت صرفه جویی در مصرف آب توسط متخصصین  نیروگاه اصفهان در طول بیش از ۵۲هزار ساعت به انجام رسیده است.

امینه خاطر نشان کرد: چندین طرح بزرگ نیز در جهت صرفه جویی در مصرف آب در این نیروگاه اجرایی شده که از مهم ترین آنها می توان به احداث، راه اندازی و بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب شهری نیروگاه اصفهان اشاره کرد.

وی با اشاره به طراحی وساخت ۶۵ قطعه حساس توسط متخصصان این نیروگاه طی دولت سیزدهم گفت: با طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی های داخل  کشور انجام گرفته  منجر به صرفه جویی ارزی  قابل ملاحظه و کاهش هزینه های جاری نیروگاه شده است.

 

 

نیروگاهیان

گفتنی است نیروگاه اصفهان که قدیمی ترین نیروگاه حرارتی منطقه و دومین نیروگاه حرارتی تاسیس شده در ایران می باشد در جنوب غربی اصفهان و در مجاورت رودخانه زاینده رود واقع شده و دارای ۵ واحد بخاری مولد برق با ظرفیت های متنوع و مجموع توان اسمی تولید ۸۳۵ مگاوات برق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111098
  • نویسنده : محسن کاظمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

31اردیبهشت
تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا:

تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.