4
پس از انجام تعمیرات نیمه اساسی؛

واحد ۳ بخاری نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق پیوست

  • کد خبر : 49283
  • 19 اردیبهشت 1400 - 13:45
واحد ۳ بخاری نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق پیوست
مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا با اعلام اين خبر افزود: اين واحد طبق برنامه­ زمانبندي، اواخر آبان ماه گذشته به منظور انجام تعميرات نیمه اساسی و ارتقای آمادگي توليد درتابستان از مدار خارج و پس از انجام فعاليت‌هاي تعميراتي متعدد در بخش‌هاي مختلف به‌دست متخصصان نيروگاه، مجدداً به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

واحد شماره ۳ بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی ۴۴۰ مگاوات، پس از انجام پنجمین تعمیرات نیمه اساسی به مدار تولید بازگشت.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد طبق برنامه­ زمانبندی، اواخر آبان ماه گذشته به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی و ارتقای آمادگی تولید درتابستان از مدار خارج و پس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی متعدد در بخش‌های مختلف به‌دست متخصصان نیروگاه، مجدداً به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

“محسن نعمتی” ادامه داد: طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحدهای بخاری این نیروگاه پس از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تحت تعمیرات اساسی قرار می­‌گیرند، بر همین اساس قبل از این ۸ مرحله تعمیرات نیمه اساسی و اساسی در این واحد انجام و تعمیرات اخیر نهمین تعمیرات برنامه­‌ریزی شده در این واحد از زمان راه­‌اندازی اولیه در سال ۱۳۵۹ تاکنون بوده است.
وی با بیان اینکه در طول این دوره از تعمیرات اقدامات و فعالیت‌­های مختلفی در بخش‌­های مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق، شیمی و … صورت ­پذیرفت، افزود: تعمیرات اساسی توربین فشار ضعیف، ژنراتور، کندانسور، بویلر، فن‌ها­ی مکنده هوا، فیدپمپ توربینی و فید پمپ‌های الکتریکی، اهم فعالیت‌های انجام شده در این مرحله از تعمیرات بوده است.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ادامه داد: همچنین تعمیرات اساسی اینورتر، الکتروموتورهای ۳۸۰ ولت، ترانس‌های اصلی و فرعی و دمونتاژ­‏، ‌سرویس ­و ­کالیبره کارت‌های ابزار دقیق، دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده در این دوره از تعمیرات نیمه اساسی به‌شمار می‌آید.
نعمتی افزود: همزمان با انجام تعمیرات واحد ۳ بخار، علاوه بر اجرای بالغ بر ۸۰۰۰ فعالیت تعریف شده در برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی‏‌، تعداد ۴۱ پروژه نیز درقالب قرارداد فعالیت‌های مازاد و غیر معمول، بر اساس نیاز برنامه‌ریزی و انجام شده است.
نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه­‌های کشور، سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=49283
  • نویسنده : سیدمیثم عمادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.