2

واحد ۳ نیروگاه برق بعثت به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 111637
  • 16 شهریور 1402 - 18:36
واحد ۳ نیروگاه برق بعثت به مدار تولید بازگشت
"خیراله شجاعی"عنوان کرد: بویلر واحد بخار شماره سه نیروگاه بعثت که به‌دلیل نشتی شدید از داخل کوره، از مدار تولید خارج شده بود، پس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی و با هدف کسب آمادگی لازم برای تولید برق مستمر و پایدار در ادامه پیک تابستان 1402 با تلاش شبانه‌روزی همکاران تعمیراتی و بهره‌برداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چرخه تولید بازگشت.

مدیرعامل نیروگاه بعثت از وارد مدار شدن واحد شماره ۳ این نیروگاه، بعد از انجام تعمیرات اضطراری و اتصال به شبکه سراسری تولید برق کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “خیراله شجاعی”عنوان کرد: بویلر واحد بخار شماره سه نیروگاه بعثت که به‌دلیل نشتی شدید از داخل کوره، از مدار تولید خارج شده بود، پس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی و با هدف کسب آمادگی لازم برای تولید برق مستمر و پایدار در ادامه پیک تابستان ۱۴۰۲ با تلاش شبانه‌روزی همکاران تعمیراتی و بهره‌برداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چرخه تولید بازگشت.

مدیرعامل نیروگاه بعثت افزود: در چنین مواقعی معمولا ۴۸ ساعت زمان نیاز است تا دمای بویلر جهت انجام کار به دمای نرمال برسد، اما به‌دلیل نیاز شبکه، کارکنان نیروگاه در شرایط بسیار دشوار و حرارت زیاد لوله‌ها و سپس مهیا کردن شرایط لازم برای دسترسی به محل آسیب‌دیدگی(در ارتفاع بیش از ۲۵ متری کوره ) اقدام به رفع نشتی در دمای بیش از ۶۰ درجه کوره کردند.

شجاعی ادامه داد: بعد از حادثه غیر‌مترقبه پیش‌آمده، علاوه بر رفع نشتی بویلر، اقدامات و فعالیت‌های تعمیراتی دیگر نیز، در جهت رفع نواقص صورت گرفت.

 

 

نیروگاهیان

بنا بر این گزارش نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی بعثت، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نیروگاه‌های کشور، با برخورداری از سه واحد بخار ۸۲٫۵ مگاواتی با بیش از نیم‌قرن تولید برق پایدار، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق پایتخت کشور دارد و از جمله مهم‌ترین راهبری‌های آن، مدیریت نیروگاهی در راستای افزایش تولید، کاهش توقف و افزایش ساخت قطعات اصلی بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111637
  • نویسنده : بهروز یوسفی‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.