1
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس:

واحد ۴ بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 128661
  • 26 فروردین 1403 - 10:44
واحد ۴ بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت
گفت: واحد شماره چهار بخار این نیروگاه که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای، از مدار خارج شده بود، پس از اتمام عملیات به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ گفت: واحد شماره چهار بخار این نیروگاه که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای، از مدار خارج شده بود، پس از اتمام عملیات به شبکه سراسری برق متصل شد.

وی افزود: در این عملیات، ترمیم لوله‌های کلدریهیت بویلر، ترمیم لوله‌های هنگر اکونومایزر، تست و نشت یابی بویلر، تمیزکاری تانک روغن توربین، هیدروتست کندانسور، چت‌پرشر کندانسور، تست و نشت یابی کولرهای ژنراتور، رفع عیب از سنسور دور توربین، بررسی عملکرد سروموتور و تراتل والو توربین و کار بر روی موتور فیدپمپ انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر نیز قلیاشویی و آب کشی هر دو لانگستروم، تعویض روغن گاید و تراست و گیربکس لانگستروم، تمیزکاری و شستشوی لوله‌های کندانسور،جوشکاری مسیر بخار سوپرهیت، کار بر روی گیربکس لانگستروم شماره دو، رفع نشتی از بدنه هیتر شماره سه، رفع نشتی داخلی والوهای شماره دو و ۱۰ و ۱۳ روی هدر کندانسور، رفع نشتی از والو یک و دو جو روی هدر کندانسور و بررسی منحنی گاورنر والوهای توربین و سرویس و بازدیدهای دوره‌ای و پرمیت‌های واحد طبق برنامه زمان‌بندی‌ به پایان رسید.

محمودی یادآورشد: مدت‌زمان انجام این عملیات ۲۰ روز بود، که پس از به مدار آمدن این واحد، ۲۶۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون واحدهای بخار دو، سه و چهار و شماره دو واحد گازی، در مدار تولید قرار دارند و واحد شماره یک بخار، آخرین مراحل تعمیرات اساسی خود را سپری کرده و این نیروگاه با توان کامل عملی، خود را مهیای تولید حداکثری در پیک تابستان ۱۴۰۳ می‌کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128661

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.